خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/29 - 14:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
فلاحتی:

زنگ مهاجرت معکوس در استان خراسان جنوبی به صدا درآمده است

نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر و تعطیلی کسب و کارها و افزایش مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، معتقدم در دو سال آینده شاهد مهاجرت روستائیان استان خراسان جنوبی به سمت شهر‌ها و مرکز استان نخواهیم بود.

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت ،در رابطه با احتمال افزایش مهاجرت روستائیان به شهر‌ها در دروان پساکرونا، گفت: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر و تعطیلی کسب و کارها و افزایش مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، معتقدم در دو سال آینده شاهد مهاجرت روستائیان استان خراسان جنوبی به سمت شهر‌ها و مرکز استان نخواهیم بود.



نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، افزود: بخش زیادی از جمعیت استان خراسان جنوبی را عشایر و روستائیان تشکیل داده که معیشت آنها برپایه کشاورزی و دامداری است. خوشبختانه پس از 20 سال خشکسالی مزمن، در یکی دو سال اخیر شاهد بارندگی قابل توجه بودیم که موجب بهبود ذخیره آب و رونق بخش کشاورزی شده است.



رونق بخش کشاروزی خراسان جنوبی با افزایش بارندگی و اقدامت موثر مسئولان



این نماینده مردم در مجلس، با اشاره توسعه طرح‌های آبخیزداری و سدسازی در استان خراسان جنوبی، اضافه کرد: توسعه آبخیرداری استان موجب شده، روان آبها کنترل و ذخیره شوند. بنابراین بخش کشاروزی خراسان جنوبی با افزایش بارندگی و اقدامت موثر منابع طبیعی و جهاد کشاورزی تا حد زیادی رونق پیدا کرده است. از این رو بعید می‌دانم رکود اقتصادی دو ماه اخیر ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کار بر افزایش مهاجرت روستائیان به شهرها تاثیر گذار باشد.  



زنگ مهاجرت معکوس در استان خراسان جنوبی به صدا درآمده است



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دولت بیش از گذشته از بخش کشاورزی و دام‌داری حمایت کند، عنوان کرد: دولت باید تولیدات بخش روستائیان تقویت و زمینه‌های صادرات محصولات به سایر کشورها را فراهم کند. بنده معتقدم اگر در شرایط فعلی به روستائیان توجه شود، نه تنها شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها نخواهیم بود بلکه به دلیل بیکاری و تعطیل‌ شدن کسب و کارها در زمان شیوع ویروس کرونا، مهاجرت معکوس به سمت روستا ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد./  



پایان پیام

  • کد خبر : 297976
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار