خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/23 - 16:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
خاتمی مطرح کرد:

رفع مشکلات تسهیلات جوانان با اعمال اصلاحات در قانون حمایت از خانواده

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مهمترین اقدامات مجلس در خصوص حمایت از خانواده و توجه به مساله مهم جمعیت است که در این طرح دو فوریتی، الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب رسید که به واسطه آن، برخی از مشکلات و موانع موجود برای اخذ تسهیلات مربوط به فرزندآوری و ازدواج مرتفع می‌شود.

سیدمسعود خاتمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: هفته جاری طرحی در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که یکی از مهمترین اقدامات مجلس در خصوص حمایت از خانواده و توجه به مساله مهم جمعیت است که در این طرح دو فوریتی، الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب رسید که به واسطه آن، برخی از مشکلات و موانع موجود برای اخذ تسهیلات مربوط به فرزندآوری و ازدواج مرتفع می‌شود.



تمام دستگاه‌ها در اجرای قانون جوانی جمعیت به میدان بیایند



نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، در تشریح علت موافقت نمایندگان با این طرح، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در جامعه امروز، تشکیل خانواده و مشکلات پس از آن است. وقتی جوانان مشکلات تشکیل خانواده و فرزندآوری را می‌بینند و اگر دستگاه‌های اجرایی هم حمایت لازم را انجام ندهند، ممکن است اقبال عمومی به تشکیل خانواده کاهش یابد و موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آسیب ببیند. 



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه اظهار داشت: عموما افراد ضعیف و متوسط جامعه با مشکلات اقتصادی بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند و لازم است دولت و مجلس موانع را شناسایی و به طور ویژه به آن رسیدگی کنند. 



یک میلیون نفر متقاضی دریافت وام ازدواج هستند



وی همچنین با ارائه آمار یک میلیون نفری متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تصریح کرد: به دلیل وجود برخی موانع بر سر راه این جوانان، این طرح دوفوریتی مورد بررسی قرار گرفت و با حمایت قاطع نمایندگان به تصویب رسید. یکی از موضوعات ارزشمند این ماده الحاقی، موضوع مشکلات مربوط به بدهی افراد به بانک‌ها بود که در این مصوبه مورد توجه قرار گرفت و حل و فصل شد. با این قانون، افراد با پرداخت حداقل 50 درصد بدهی معوق خود می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. همچنین موضوعاتی مثل گرفتاری‌های قضایی و سربازی هم از مسائلی بود که مورد توجه قانونگذار قرار گرفت. 



یکی از نگرانی‌های در رابطه با اجرای این قانون، موانع و سنگ اندازی‌های بانک‌ها است



عضو کمیسیون بهداشت و در مان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به تجربیات گذشته یکی از نگرانی‌های ما در رابطه با اجرای این قانون، موانع و سنگ اندازی‌های بانک‌ها است؛ علیرغم پیش بینی‌های لازم در این طرح همچنان این نگرانی وجود دارد و باید مجلس در بعد نظارتی نقش جدی تری ایفا کند.



خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: در راستای صیانت از خانواده، طبق تبصره ۲ بند «ب» ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دولت مکلف به تشکیل ستاد ملی جمعیت شد و خوشبختانه دبیر آن نیز مشخص شده است و از ابتدای سال جاری آغاز به کار کرده است که امیدواریم از این طریق پیگیری‌های لازم صورت پذیرد. البته انتظار می‌رود دولت، به ویژه دبیر خانه مربوطه، گزارشی از اقدامات خود را طی مدتی که از تشکیل آن می‌گذرد به مجلس ارائه کند. نمایندگان مجلس نیز باید در چارچوب وظایف نمایندگی، پیگیری‌های خود را تا تحقق این قانون داشته باشند./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 353802
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار