خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/19 - 10:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نقدعلی در تشریح نشست کمیسیون قضایی مجلس خبر داد:

رفع ایرادات شورای نگهبان به سه طرح قماربازی اینترنتی، اصلاح قانون دیوان عدالت و حمایت از مالکیت صنعتی

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس از رفع ایرادات شورای نگهبان به سه طرح قماربازی اینترنتی، اصلاح قانون دیوان عدالت اداری و حمایت از مالکیت صنعتی در نشست این کمیسیون خبر داد.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی طرح اصلاح مواد ( 705 ) تا ( 711 ) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ( اعاده شده از شورای نگهبان ) خبر داد و گفت: این طرح در مورد تشدید مجازات قماربازی و شرط بندی است  که در نشست کمیسیون و با حضور غلامرضا ملابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان ایرادات شورا که در مورد تعریف قمار و بحث قمارهای محدود بود رفع و به صحن علنی برای بررسی ارائه شد.



وی با یادآوری بررسی ایردات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری افزود: برخی از ایرادات اصراری و اصلاحی بود که با حضور مسئولان مربوطه رفع شد.



نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم از بررسی رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از مالکیت صنعتی خبر داد و گفت: ایرادات شورای نگهبان پیرامون اثبات روند یا فرآیند اختراع یا سوء استفاده و کپی برداری از آن بود که ما اثبات را در برخی موارد بر عهده مدعی علیه گذاشتیم و این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت که با انجام اصلاحاتی آن را برای بررسی به صحن علنی ارسال کردیم./



پایان پیام 

  • کد خبر : 355032
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار