خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/01 - 17:13
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انصاری در واکنش به اظهارات رائفی‌پور علیه نمایندگان مجلس؛

رسانه ملی جای اظهار نظر بدون مدرک علیه نمایندگان نیست/ اگر مصداقی دارید، روشن و شفاف اعلام کنید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به اظهارات رائفی پور علیه نمایندگان مجلس در یک برنامه تلویزیونی گفت: موضوع مورد ادعای این کارشناس در خصوص دریافت سکه از سوی نماینده مجلس به صورت کلی مطرح شده و اگر مصداقی دارد باید گفته شود؛ یعنی یا نباید اصلاً به این صورت مطرح شود یا روشن و شفاف مطرح شود.

مجید انصاری، نماینده مردم ممسنی و رستم و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اظهار مطلبی از سوی علی‌اکبر رائفی‌پور در یکی از برنامه‌های صداوسیما علیه نمایندگان مجلس، مبنی بر دریافت سکه توسط یکی از نمایندگان حال حاضر مجلس برای پس گرفتن درخواست یک تحقیق و تفحص، گفت: اگر مطلبی -چه در صداوسیما، چه در سایر رسانه‌ها و چه در فضای مجازی- در این سطح مطرح می‌شود، قاعدتاً گوینده یا نقل‌کننده آن باید برای آن یک دلیل و مدرکی داشته باشد.



وی با اشاره به اینکه این موضوع در برنامه کلی مطرح شده و اگر مصداقی دارد باید گفته شود، تاکید کرد: یعنی یا نباید اصلاً به این صورت مطرح شود یا روشن و شفاف مطرح شود. از طرف دیگر این موارد در دستگاه‌های نظارتی و قضایی بررسی شود تا اگر واقعا اینچنین سوءاستفاده‌ای از جایگاه نمایندگی مردم شده است، در جایگاه‌ها و محاکم صالحه به آن رسیدگی شود وگرنه با بیان کننده این مطالب برخورد شود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: همچنین در آستانه انتخابات هستیم و بیان چنین مطالبی ممکن است ذهنیتی برای مردم در ارتباط با نمایندگانشان ایجاد کند؛ تاثیر منفی داشته باشد و از نگاه مثبت مردم به مجلس بکاهد، آن هم مجلسی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تایید قرار گرفته و با الفاظ و واژگان بسیار فاخری از این مجلس یاد شده است.



انصاری با تاکید مجدد بر اینکه بیان این مطالب به صورت مطلق و کلی زیبنده نیست، افزود: انشاالله دامن مجلس و نمایندگان از این موضوع مبری است، اما اگر احیاناً خدای ناکرده موضوعی هم وجود داشته باشد و از جایگاه وکالت و نمایندگی مردم سوءاستفاده‌ای شده باشد، به مسائل نمایندگان مجلس هم مانند هر شهروند دیگری در مجامع قانونی و محاکم قضایی رسیدگی می‌شود؛ در واقع با توجه به جدیت دستگاه قضایی قطعاً اگر خدای ناکرده این موضوع رخ داده باشد، این حق برای آن مراجع قضایی وجود دارد که به این موضوع یا موضوعات مشابه رسیدگی شود.



این نماینده مجلس گفت: با توجه به فضای خوبی که در مجلس حاکم است و آن نگاه خدمتگذاری که نمایندگان مجلس دارند، امیدواریم چنین موضوعی صحت نداشته باشد و از گویندگان و کسانی که -چه در رسانه‌های رسمی و چه در فضای مجازی- تریبون در اختیار دارند، انتظار می‌رود همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند یأس‌آفرینی نکنند و به جای آن امیدآفرینی کنند.



انصاری تاکید کرد: باید پرسید که نگران و ناامید و دلزده کردن مردم از یک نهادی مانند مجلس که نهاد قانون‌گذاری و نظارتی و به تعبیر حضرت امام (ره) در رأس امور است و می‌تواند نقشه راه برای ریل‌گذاری و رفتن به سمت آینده بهتر باشد، چه کمکی می‌کند؟



وی اضافه کرد: البته هر نهادی ممکن است در کلیت کار خود که با نگاه مثبت و در مسیر درستی است، استثنائاً ایراداتی داشته باشد؛ اما مأیوس و ناامیدکردن مردم از یک مجلس با شاخص‌هایی مانند مردمی بودن، ساده‌ زیستی، پشتکار، انقلابی، جهادی و جوان بودن که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تاکید کردند، کار درستی نیست.



این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: در آستانه انتخابات هستیم و باید همه در راستای وحدت، انسجام، مشارکت و امیدآفرینی بیشتر تلاش کنیم تا آن چهار شاخصی که مقام معظم رهبری فرمودند، محقق شود و به سمت انتخاب اصلح و برتر برویم و مجلس دوازدهم با ظرفیتی مشابه مجلس یازدهم و بلکه بهتر از آن در مسیر خدمتگزاری به این مردم شریف قرار بگیریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 375022
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار