خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/21 - 15:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
جمالیان:

دولت چهاردهم با تخصیص به موقع منابع، کمبودهای دارویی را کاهش دهد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در مورد اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر کمبود 300 قلم دارو در کشور، گفت: در حالی که مسئولان وزارت بهداشت دولت سیزدهم کمبودهای دارویی را 100 قلم اعلام می کردند اما کمبودهای دارویی بیش از این میزان بود و امیدواریم دولت چهاردهم با تخصیص به موقع ارز و منابع، کمبودهای دارویی را کاهش دهد تا داروها به موقع به دست مردم برسد.

سید محمد جمالیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اقدامات انجام شده توسط دولت چهاردهم برای کاهش مشکلات دارویی، گفت: ماه ها است دستگاه‌های مختلفی مانند انجمن داروسازان، وزارت بهداشت، کارخانجات دارویی و شرکت‌های توزیع دارو اعلام کردند که عدم پرداخت به موقع ارز موجب آسیب به اقتصاد دارو و کمبودهای دارویی شده است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از چک های داروخانه ها به شرکت های توزیع دارو برگشت خورده و باعث شده که به برخی از داروخانه ها دارو داده نشود و سیستم توزیع و ارائه دارو به مردم دچار آسیب جدی شود.

وی ادامه داد: هر چند قرار بود ارز به موقع پرداخت شود اما متاسفانه این مهم انجام نشد و و با تاخیر 6 تا 7 ماهه پرداختی ها مواجه شدیم که در این رابطه داروخانه ها دارو را به صورت نقدی خریداری و شرکت های توزیع دارو هم دارو را از داروخانه ها نقدی خریداری می کردند البته در زمان مناسب و به موقع هم نتوانستند پول خود را دریافت و سایر داروها را به موقع توزیع کنند که در این رابطه با کمبود برخی داروها مواجه شدیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دوازدهم یادآور شد: پول دارو حدود 23 همت بود که بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه حدود 18 همت آن پرداخت شد و حدود 5 همت دیگر باقی می ماند که امیدواریم به زودی پرداخت شود و دولت چهاردهم با کمک دکتر پزشکیان گام بلندی برای رفع و کاهش مشکلات دارویی کشور بردارد.

جمالیان در مورد اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر کمبود 300 قلم دارو در کشور، گفت: در حالی که مسئولان وزارت بهداشت دولت سیزدهم کمبودهای دارویی را 100 قلم اعلام می کردند اما کمبودهای دارویی بیش از این میزان بود و امیدواریم دولت چهاردهم با تخصیص به موقع ارز کمبودهای دارویی را کاهش دهد تا داروها به موقع به دست مردم برسد./

پایان پیام

  • کد خبر : 383112
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار