خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/28 - 18:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدبیگی با تاکید بر ضرورت توجه به پیوست سلامت در تمامی پروژه های کشور:

دستگاه‌های ذیربط برای ارتقای سطح سلامت جامعه به وزارت بهداشت کمک کنند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به پیوست سلامت در تمامی پروژه های کشور یادآور شد که تنها 25 درصد از فاکتورهای موثر بر سلامت در اختیار وزارت بهداشت است بنابراین همه دستگاه های ذیربط باید به این وزارتخانه کمک کنند تا سطح سلامت جامعه ارتقا یابد.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه تمامی پروژه های کشور باید دارای پیوست سلامت باشد، گفت: این مهم یکی از الزامات برنامه های توسعه ای است و در اسناد بالادستی و سیاست های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب هم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به گسترش سلامت در تمامی دستگاه ها و وزارت خانه، افزود: باید در تمامی محصولات تولیدی این مهم مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دوازدهم با یادآوری اینکه باید در مورد تمامی پروژه های دولت و برنامه ریزی های راهبردی کشور پیوست سلامت تهیه شود، ادامه داد: در حوزه های ترافیک، محیط زیست، صنعت، حمل و نقل، کشاورزی و تغذیه و تامین مایحتاج مردم و طرح های بزرگ اقتصادی و عمرانی باید به طور کلی پیوست سلامت در نظر گرفته شود.

محمدبیگی یادآور شد: تنها 25 درصد از فاکتورهای موثر بر سلامت در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و 75 درصد فاکتورهای موثر بر سلامت خارج از این وزارت خانه است و به طور قطع دولت سلامت محور باید این موضوعات را به صورت ریشه ای مورد توجه قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه اگر به پیوست سلامت در صنعت و تولیدات توجه شود هزینه های مالی اضافی بر وزارت بهداشت تحمیل نمی شود، گفت: همه دستگاه های ذیربط باید به وزارت بهداشت کمک کنند تا سطح سلامت جامعه ارتقا یابد./

 

پایان پیام

  • کد خبر : 380630
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار