خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/24 - 09:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم پور:

در قطعنامه تأسیسی کمیسیون مقام زن هیچ بندی در مورد تعلیق عضویت یا اخراج اعضا وجود ندارد/ این بدعت با انگیزه سیاسی و برای اعمال فشار صورت گرفته است

رئیس فراکسیون زنان مجلس با تأکید بر اینکه در قطعنامه تأسیسی کمیسیون مقام زن و آیین کار اکوسوک هیچ بند تصریحی در  مورد تعلیق عضویت یا اخراج اعضا وجود ندارد، گفت: این بدعت و درخواست با انگیزه سیاسی و برای اعمال فشار صورت گرفته و توجه کمیسیون مقام زن به آن، این نهاد را در مسیری سیاست‌زده و معیوب وارد می‌کند که می‌تواند در بلندمدت موجب به محاق رفتن مسائل زنان در بازی‌های سیاسی شود.

فاطمه قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد  لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن گفت: عضویت ایران در این کمیسیون بر مبنای قانونی و مبتنی بر حقوق بین‌الملل و با رأی بالای اعضای اکوسوک صورت گرفته است.



قاسم‌پور افزود: ضمن آنکه کشورهایی فرصت عضویت در کمیسیون مقام زن را می‌یابند که عموماً سطح قابل قبولی از شاخص‌های آموزش، بهداشت، مشارکت اجتماعی و اقتصادی و... داشته باشند و ایران از این نظر برای رأی‌دهندگان شرایط مقبولی داشته است.



نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه در قطعنامه تأسیسی کمیسیون مقام زن و آیین کار اکوسوک هیچ بند تصریحی در مورد تعلیق عضویت یا اخراج اعضا وجود ندارد، گفت: همه این‌ها گویای این است که این درخواست و بدعت با انگیزه سیاسی و برای اعمال فشار صورت گرفته و توجه کمیسیون مقام زن به آن، این نهاد را در مسیری سیاست‌زده و معیوب وارد می‌کند که می‌تواند در بلندمدت موجب به محاق رفتن مسائل زنان در بازی‌های سیاسی شود.



قاسم پور  یادآور شد: این حرکت سیاسی کشورهای اروپایی و آمریکایی که بارها با تحریم های ظالمانه نقض حقوق زنان و کودکان ایرانی را رقم زدند، بیش از پیش نشان می دهد که مسائل حقوق بشر و زنان ابزاری برای بازی های سیاسی شان است./



پاین پیام

  • کد خبر : 353815
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار