خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/17 - 19:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم پور با اشاره به حضورش در تریبون آزاد دانشجویی دانشگاه امیرکبیر:

در حوزه زنان با انباشتی از مسائل روبرو هستیم/ باید صدای همه زنان را بشنویم

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به حضورش در تریبون آزاد دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، گفت: اگر دانشجویان و اساتید در قالب کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌ها و جلسات مبتنی بر تضارب آراء و اندیشه به وقایع اخیر کشور و از طرفی به مسائل زنان در نسبت با نظام حکمرانی بپردازند به طور قطع اتفاقات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

فاطمه قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضورش در تریبون آزاد دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: دیروز در این تریبون شرکت کردم و شنوای انتقادات و اعتراضات دانشجویان این دانشگاه بودم و دانشجویان مباحث جدی و انتقادات صریح و گاه تند خود را مطرح کردند البته عمده مسائل مطرح‌ شده درباره مسائل زنان، آزادی‌های اجتماعی، فساد، مشکلات اقتصادی و... بود؛ ما در حوزه زنان با انباشتی از مسئله روبرو هستیم که حل آن نیازمند توجه به مطالبات اقشار مختلف زنان، فعال‌شدن سپهر عمومی و شنیدن صدای همه زنان است ضمن آنکه باید به سمت تحول نظام حکمرانی مبتنی بر حکمرانی مشارکتی حرکت کنیم.



وی افزود: علاوه بر این، جامعه دانشگاهی در فعال‌سازی این سپهر عمومی نقش بسیار مهم و قابل توجهی دارد و شاید بتوان در حال حاضر مهم‌ترین نقش را برای دانشگاه قائل شد؛ اگر دانشجویان و اساتید تمام قد وارد عرصه شوند و در قالب کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌ها و جلسات مبتنی بر تضارب آراء و اندیشه به وقایع اخیر کشور و از طرفی به مسائل زنان در نسبت با نظام حکمرانی بپردازند به طور قطع اتفاقات مثبتی را شاهد خواهیم بود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرورت و فوریت توجه به امر اجتماعی در حال حاضر برای مسئولان مبرهن است، یادآور شد: امیدوارم حضور در جمع‌های دانشجویی بتواند به هموار شدن این مسیر کمک کند و موثر باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 351715
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار