خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/20 - 12:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی کارنامی با تاکید به رفع خلاء قوانین در حوزه حمایت از حقوق کارگران؛

در بخش غیردولتی حمایت چندانی از کارگران صورت نمی‌پذیرد/ حمایت از بخش خصوصی به نفع کشور است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حمایت از جامعه کارگری با خلاء قوانین روبرو هستیم، گفت: تفکیکی در بخش بانوان و آقایان کارگر نیست، حمایت‌های کارگران در دو بخش دولتی و غیردولتی باید یکسان باشد اما متاسفانه در بخش غیردولتی حمایت چندانی از آنها صورت نمی‌گیرد.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد صدور بخشنامه‌ها و دستور العمل‌هایی حمایتی زنان کارگر در بخش دولتی، گفت: تفکیکی در بخش بانوان و آقایان کارگر نیست، حمایت‌های کارگران در دو بخش دولتی و غیردولتی باید یکسان باشد اما متاسفانه در بخش غیردولتی حمایت چندانی از آنها صورت نمی‌گیرد.



نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه در حوزه کارگری با مشکلات متعددی روبرو هستیم، تاکید کرد: سه جانبه گرایی و اظهار نظر در مورد جامعه کارگری از کارگر تا کارفرما و دولت همیشه به نفع کارگران نیست، این ایده ها و نظرات از امنیت شغلی آنها گرفته تا حقوق مکفی را شامل می‌شود، این مسئله می‌طلبد دولت و مجلس به همراه تشکل‌های قانونی جامعه کارگری مشکلات آنها را بررسی کنند.



رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعری از مولانا که "هرکسی از ظن خود شد یار من" حمایت از تشکل‌های کارگری را به مسیرهای قانونی سفارش و تصریح کرد: در حمایت از کارگران و تشکل‌های قانونی باید از مسیرهای قانونی ورود کنند تا به سرانجام مطلوب دست پیدا کنیم.



بابایی کارنامی با اشاره به خلاء قوانین در حوزه حمایت از حقوق کارگران، اظهار داشت: جامعه کارگری از کمبودهایی رنج می‌برد و در حمایت از آنها گاهی با خلاء قوانین روبرو هستیم، رفع تمام خلاءها نیازمند عزم جدی دولت و مجلس است در این راستا باید نشست‌های دولت، کارفرما و کارگر برگزار کنیم.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای حمایت از کارگران دولتی و خصوصی، دولت باید در قالب لایحه طرح‌هایی را به مجلس ارسال کند تا اهمیت شغلی این گروه زحمتکش را رقم بزند.



نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تفکیک هایی بین بخش دولتی و خصوصی وجود دارد؛ گفت: باید تفکیک های بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه کارگری از بین برود، به نفع اقتصاد کشور است که همه موارد بخش خصوصی را حمایت کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 366361
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم