خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 11:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی کارنامی تشریح کرد:

درخواست فراکسیون کارگری مجلس برای پوشش همزمان بیمه 800 هزار کارگر ساختمانی

رییس فراکسیون کارگری مجلس، گفت: با منابع موجود به غیر از 800 هزار کارگر ساختمانی می‌توان تعداد 400 هزار کارگر ساختمانی دیگر را نیز تحت پوشش بیمه قرار داد اما درخواست ما این است که تعداد 800 هزار کارگر به طور یکجا تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر رییس کانون کارگران ساختمانی مبنی بر اینکه شورای نگهبان روی مصوبه ماده 5 بیمه کارگران ساختمانی کار کارشناسی دقیق انجام نداده است ضمن اینکه اگر در روند اجرای این قانون منابع لازم برای پوشش بیمه این کارگران تامین نشود چه کسانی پاسخگو خواهند بود، گفت: ما هم تلاش کردیم که این قانون به نتیجه حداکثری برسد و شورای نگهبان نیز در این مورد همکاری‌های لازم را انجام داده است.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی 25 درصد سهم حق بیمه به 15 درصد کاهش پیدا کرده است نشان می‌دهد که منابع لازم برای این بخش تا 2 برابر افزایش داده شده است که گامی رو به جلو محسوب می‌شود.



وی تصریح کرد: با منابع موجود به غیر از 800 هزار کارگر ساختمانی می‌توان تعداد 400 هزار کارگر ساختمانی دیگر را نیز تحت پوشش بیمه قرار داد اما درخواست ما این است که تعداد 800 هزار کارگر به طور یکجا تحت پوشش بیمه قرار گیرند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما معتقدیم با اختلاف نظرهای کنونی که بین کارشناسان مربوطه وجود دارد می‌توانیم به یک بانک اطلاعاتی دقیق از تعداد کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت فنی دست یابیم بنابراین در این راستا باید تلاش کنیم که به یک آمار واقعی مورد توافق انجمن‌ها و کانون‌های کارگری، سازمان تامین اجتماعی، کمیسیون اجتماعی مجلس، مرکز پژوهش‌ها و مراکز تصمیم‌گیری برسیم.



رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تاکنون در هیچ قانونی به این نکته اشاره نشده است که سازمان تامین اجتماعی منوط به وجود منابع لازم باید کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار دهد، همچنین در این قانون نیز تاکید شده است که سازمان تامین اجتماعی مکلف است هر کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت فنی را تحت پوشش بیمه قرار دهد لذا این سازمان نمی‌تواند به این تکلیف قانونی خود عمل نکند آن هم در شرایطی که منابع این بخش به دو برابر افزایش یافته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368176
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم