خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 10:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رئیس کمیسیون قضایی مجلس از طرح حمایت از گزارشگران فساد می گوید:

حمایت همه جانبه از افشاگران فساد در طرح سوت‌زنی/ کاهش فسادهای اقتصادی و سالم‌سازی فضای اداری از ثمرات اجرای این طرح

رئیس کمیسیون قضایی مجلس، گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در جاهایی که شبیه و مانند طرح سوت زنی اجرا شده تاثیر زیادی در کاهش فسادهای اقتصادی و سالم سازی فضای اداری داشته و تأکید ما هم این است که در این رابطه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

موسی غضنفرآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بر اساس طرح سوت زنی از کسانی که فسادی را در چارچوب قانون اعلام می‌کنند حمایت می شود، گفت: بر این اساس سامانه ای طراحی شده و کسانی که می‌خواهند فسادی را اعلام کنند اطلاعات را در سامانه بارگذاری می کنند.



وی ادامه داد: بر اساس این طرح افشاگران فساد تحت حمایت های مالی، جانی و شغلی قرار می گیرند و به تناسب جرم یا میزان فساد صورت گرفته درصدی پاداش برای آنها در نظر گرفته خواهد شد که در قانون به طور دقیق و مشخص معین شده است.



نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم، افزود: طرح مذکور در راستای جلوگیری از فساد و حمایت از گزارشان فساد وضع و تصویب شده و به زودی هم اجرا خواهد شد البته جزئیات حمایت از گزارشگران فساد مورد توجه قرار گرفته زیرا ممکن است با تهدیدات شغلی، جانی و مالی مواجه شوند بنابراین از آنها حمایت همه جانبه خواهد شد.



غضنفرآبادی یادآور شد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در سازمان هایی که شبیه و مانند این قانون اجرایی شده تأثیر زیادی در کاهش فسادهای اقتصادی و سالم سازی فضای اداری داشته و تأکید ما هم این است که در این رابطه می تواند بسیار کمک کننده باشد؛ به طور قطع اگر حمایت های همه جانبه و درست از گزارشگران فساد انجام شود ترس و واهمه ای در مورد افشاگری نخواهند داشت زیرا مورد حمایت قانون قرار می‌گیرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368873
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم