خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/12 - 16:16
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بعد از ظهر امروز انجام شد؛

حضور نمایندگان تهران در منزل شهیدان مجید و عبدالرضا لشگریان

نظام‌الدین موسوی و اسماعیل کوثری به نمایندگی از رئیس مجلس در منزل پدر شهیدان مجید و عبدالرضا لشگریان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدنظام الدین موسوی و اسماعیل کوثری نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و هادی‌پور مدیرکل منابع انسانی مجلس، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه، 12 مرداد ماه)  به نمایندگی از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی در منزل پدر شهیدان مجید و عبدالرضا لشگریان حضور یافتند این همان منزلی است که در سال 94 به قدوم مبارک رهبر معظم انقلاب تبرک شده است.



عبدالرضا لشگریان در سال 60 در آبادان و مجید لشگریان در سال 65 در عملیات کربلای 5 در محل کردستان عراق به شهادت رسیدند.



غلامرضا لشگریان پدر این دو شهید که خود نیز از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی و پاسداران دوران دفاع مقدس بوده است ضمن بیان خاطراتی از زمان جنگ و شهادت دو فرزندش به این نکته اشاره کرد که عبدالرضا لشگریان که در زمان محاصره آبادان مسئول خنثی‌سازی مین و عملیات تخریب بوده در دوران رشادت خود در جبهه به خنثی‌سازی 4500 مین پرداخته بود.



جوانان ایرانی پیوسته آماده دفاع از وطن هستند



اسماعیل کوثری در این نشست افزود: به جرأت می‌توان گفت که اگر این شهدا در زمان واقعه کربلا در کنار اباعبدالله الحسین (ع) نیز بودند تا آخرین لحظه پای علم ایشان می‌ایستادند کما اینکه صحنه‌هایی که در جبهه از رشادت‌های این جوانان شهید دیدم بیانگر این مهم است.



وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید محسن چراغی که جوانی 16 ساله بوده که با دستکاری در شناسنامه در جبهه حضور پیدا می‌کند یادآور شد: وقتی که این جوان به شهادت رسید عمویش نزد ما آمد تا به درخواست پدر این شهید عمل کند مبنی بر اینکه جنازه پسرش را ببرد و دوم اینکه حسینیه‌ای در دوکوهه بسازند که ابتدا حسینیه‌ای با کمک اعضای اردوگاه کرخه ساختند و تحویل دادند و سپس به دلیل اینکه جنازه این شهید در محلی بین جبهه ایران و عراق بود که دسترسی به آن امکان‌پذیر نبود بنابراین  بعد از 13 سال جنازه این شهید در امامزاده علی اکبر چیذر به خاک سپرده شد.



نماینده مرد تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: این مهم نشان می‌دهد که شهدا هم جان و هم مال خود را فدا می‌کردند و ا گر آنها نبودند نمی‌توانستیم در مقابل دشمنان مقاومت کنیم و این موضوعی بود که هم امام خمینی (ره) به آن ایمان داشت و هم رهبر معظم انقلاب اسلامی این رشادت‌های جوانان میهن را پیش بینی فرموده بودند.



وی خطاب به پدر این شهیدان تصریح کرد: این افتخار بزرگی است که شما این فرزندان را تربیت کردید که تنها در راه خدا و اسلام و دفاع از وطن جنگیدند تا جایی که امنیت کنونی کشور مرهون رشادت‌های آنها است کما اینکه به تعبیر امام خمینی (ره) ملت ایران به مراتب بهتر از مردم صدر اسلام هستند.



کوثری یادآور شد: جوانان کنونی هم همچون جوانان دوران دفاع مقدس هر لحظه آماده دفاع از وطن هستند و به دشمن اجازه نمی‌دهند که به خاکمان تعدی کند کما اینکه شهدای مدافع حرم این را به اثبات رسانده‌اند.



منش خانواده شهدا باید الگویی برای همه باشد



سید نظام‌الدین موسوی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا به ویژه پدران و مادرانشان سرمایه‌های گرانبها و برکت این سرزمین هستند، افزود: آنها حق زیادی بر گردن مردم دارند چرا که امنیت امروز کشور مرهون رشادت‌های شهدا و خانواده‌هایشان است؛ بر همین مبنا ما نمایندگان مجلس یک برنامه عمومی برای سرکشی از خانواده‌های شهدا به ویژه آنها که والدینشان در قید حیات هستند، داریم تا بتوانیم به عظمت آنها تعظیم کنیم بنابراین در این راستا در منزل‌شان حضور پیدا می‌کنیم.



وی تصریح کرد: امروز نیز به همراه برادر عزیز، جانباز و پیشکسوت دوران دفاع مقدس سردار کوثری نماینده تهران و تنی چند از برادران عزیز سپاه به منزل دو شهید مجید و عبدالرضا لشگریان مشرف شدیم که پدرشان هم در زمره مبارزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و هم رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است که این دو جوان رشید را تقدیم انقلاب کرده بود.



 











حضور سیدنظام‌الدین موسوی و محمد کوثری در منزل شهیدان عبدالرضا و مجید لشگریان


 



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این نشست در یک فضای صمیمی و معنوی پدر این دو شهید خاطراتی از دوران هم پیروزی انقلاب و هم دوران دفاع مقدس بیان کرد ضمن اینکه سردار کوثری نیز به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.



وی با یادآوری اینکه درگذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در منزل این شهیدان حضور پیدا کرده بودند، خاطر نشان کرد: پدر این شهیدان بزرگوار با اینکه حدود 90 سال سن دارند اما همچنان همان سرزندگی و شادابی همیشگی را داشته‌اند، ضمن اینکه در این نشست پیوسته بر ضرورت دفاع از نظام، انقلاب و حمایت از ولایت فقیه تأکید می‌کرد.



موسوی بیان کرد: این برای همه ما ایرانیان باعث افتخار است که چنین پدران باعظمتی هستند که در راه وطن فرزندانشان را تقدیم کرده‌اند و این موضوع برای ما درس‌آموز است. آنها به رغم همه مشکلات و مسائلی که با آن مواجه هستند پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این همان موضوعی است که باید از آن درس بیاموزیم.











حضور سیدنظام‌الدین موسوی و محمد کوثری در منزل شهیدان عبدالرضا و مجید لشگریان


 



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما ضمن دیدار با  پدر این دو شهید بزرگوار پیام و سلام رئیس مجلس شورای اسلامی را نیز به وی ابلاغ کردیم و ایشان نیز برای همه ما و کسانی که در مسیر انقلاب زحمت می‌کشند دعا کردند.



در پایان این نشست لوح تقدیر و هدیه‌ای از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی به پدر این دو شهید گرانقدر تقدیم شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 346897
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار