خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/26 - 15:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
فیروزی:

توزیع تجهیزات درمانی و پزشکان متخصص در مناطق مختلف کشور سازوکار مناسبی ندارد

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: توزیع تجهیزات و امکانات درمانی، پزشکی و پزشکان متخصص برای مناطق مختلف کشور سازوکار مناسبی ندارد.

حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت، گفت:  توزیع نامتناسب پزشکان متخصص و کمبود یا فقدان بسیاری از تخصص‌ها در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و عدم توزیع مناسب تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی و درمانگاهی و کمبود شدید این تجهیزات در برخی مناطق مشکلات و نارضایتی‌های زیادی در بخش‌های زیادی از مردم ایجاد کرده است.



 نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: انتصاب افراد ناکارآمد، فاقد تجربه مدیریتی و اجرایی و فاقد برنامه و فاقد مقبولیت در برخی مسئولیت‌ها و مناسب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توزیع نامتناسب پزشکان متخصص و کمبود و یا فقدان بسیاری از تخصص‌ها در مناطق مختلف کشور و به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و عدم توزیع مناسب تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی و درمانگاهی و کمبود شدید این تجهیزات در برخی مناطق و همچنین عدم حمایت از بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی مراکز خصوصی درمانی در برخی مناطق کشور و کارشکنی در روند فعالیت های مراکز بخش خصوصی، مشکلات و نارضایتی‌های بسیاری در بخش‌های زیادی ایجاد کرده است.



وی اضافه کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح دهد چرا با وجود تذکرات متعدد نمایندگان در خصوص موارد فوق همچنان بر ابقای افکار افراد ناکارآمد در برخی مسئولیت‌ها اصرار دارند؟ 



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در توزیع تجهیزات و امکانات درمانی و پزشکی و همچنین در توزیع پزشکان متخصص برای مناطق مختلف کشور ساز و کار مناسبی ندارد و چرا این میزان از تبعیض و مشکلات در توزیع امکانات، تجهیزات و پزشکان متخصص وجود دارد؟



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: چرا از سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی و توسعه مراکز درمانی و بهداشتی بخش خصوصی حمایت نمی‌شود و در روند فعالیت‌های آنها کارشکنی می شود؟/



پایان پیام

  • کد خبر : 345894
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار