خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/24 - 13:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مختار با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر بهداشت:

توزیع اعتبارات صندوق بیمه سلامت اصلاح می‌‎شود/ روند توزیع داروهای تقویتی تغییر می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر بهداشت در خصوص توزیع ناعادلانه اعتبارات صندوق بیمه سلامت و دارو در کشور، از تغییر روند در این موضوعات پس از طرح سئوال خود از سوی وزارت بهداشت خبر داد.

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر بهداشت و درمان در خصوص توزیع ناعادلانه اعتبارات صندوق بیمه سلامت، عنوان کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت، افرادی که دفترچه بیمه سلامت دارند، 20 میلیون نفر تخمین زده شده ولی در تفاهم نامه  و در عمل این عدد 30 میلیون بیمه شده است که این تناقض آماری بیمه شدگان به ویژه در استان‌های محروم را با مشکل مواجه کرده است.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به عنوان مثال در شهر تهران 65 هزار نفر دفترچه دار بیمه سلامت ثبت شده ولی در عمل 230 هزار نفر دیگر به این آمار اضافه شده است و این مسئله اجحاف به استان‌های دیگر است.



وی ادامه داد: با طرح سئوال انجام شده از وزیر بهداشت مقرر شد توزیع اعتبارات صندوق بیمه سلامت به شکل عادلانه باشد و این اقدام کار بزرگی برای مناطق محروم به شمار می‌آید.



مختار یادآور شد: سئوال دیگر بنده از وزیر بهداشت در خصوص اتصال سامانه‌های وزارت بهداشت به یکدیگر است که موجب عدم ارتباط اطلاعات به یکدیگر می‌شد و مردمی که برای درمان به شهرهای بزرگتر سفر می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کرد.



وی با بیان اینکه این مسئله نیز در 4 استان از جمله خوزستان وجود داشت، اضافه کرد: با طرح این سئوال از وزیر بهداشت مقرر شد دسترسی این سامانه‌ها به یکدیگر برقرار شود تا خدمات بیمه‌‎ای شامل مردم 4 استانی که با مشکل مواجه بودند، نیز شود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یکی دیگر از محورهای سئوال خود از وزیر بهداشت را توزیع ناعادلانه دارو به ویژه مکمل‌ها و داروهای تقویتی برشمرد و گفت: برخی از استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان به این دلیل با مشکلاتی از جمله فقر آهن مواجه هستند که در این رابطه نیز قول پیگیری داده شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 363393
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار