خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/31 - 09:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی کارنامی در واکنش به انتقاد مسئولان حوزه سلامت از عملکرد بیمه تامین اجتماعی:

توجه به حوزه درمان خط قرمز نظام تامین اجتماعی کشور است/وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی باید در این حوزه پاسخگو باشند

رییس فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه توجه به حوزه درمان چه برای جامعه کارگران و چه سایر افراد جامعه خط قرمز نظام تامین اجتماعی کشور است، افزود: وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه مسئولیت دارند و باید با برگزاری نشست‌های مشترک برای هم‌اندیشی و اتخاذ تدابیری در جهت بهبود روند ارائه خدمات به گروه‌های هدف تلاش واسعی داشته باشند.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با انتقاد یکی از مسئولان حوزه سلامت از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در حوزه ارائه خدمات بیمه‌ای، گفت: این ادعای درستی است چرا که سازمان تامین اجتماعی به حوزه درمان بدهکار است اما این یک سکه‌ای است که دو رو دارد و نباید این گونه باشد که ما همه مسئولیت‌های حوزه درمان برای ارائه خدمات به گروه‌های هدف را فقط به گردن سازمان تامین اجتماعی بیندازیم.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سوال اینجاست که بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، دولت سرانه بیش از 50 میلیون ایرانی در کل کشور را که اغلب از خانواده کارگران هستند به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرد و باید مشخص شود درآمدهای حاصل از دریافتی از گروه‌های هدف در کجا هزینه می‌شود بنابراین این وزارتخانه نیز در این زمینه مسئولیت دارد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: هم‌اکنون پزشکان، کادر درمان و بیمارستان‌ها هزاران میلیارد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی طلبکار هستند و این در شرایطی که مجلس تلاش زیادی برای حمایت از تامین اجتماعی داشته است، پسندیده نیست. بنابراین انتظار داریم این سازمان در این رفتار خود تجدیدنظر کرده و به سمت جلو حرکت کند تا به گروه‌های هدف پاسخگو باشد.



وی افزود: توجه به حوزه درمان چه برای جامعه کارگران و چه سایر افراد جامعه خط قرمز نظام تامین اجتماعی کشور است و همه مسئولان مربوطه باید در این حوزه هماهنگ و هم ‌افزا باشند و به سمت ظرفیت‌‎سازی برای افزایش اعتبارات لازم جهت ارائه خدمات مطلوبتر به گروه‌های هدف گام بردارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که وقتی ما به سازمان تامین اجتماعی 50 درصد اختیارات و فرصت دادیم باید به همان اندازه هم از این سازمان انتظار انجام مسئولیت‌هایش را داشته باشیم.



رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون رفع مشکلات این حوزه در گروی این است که مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان امین اجتماعی با برگزاری نشست‌های مشترک برای هم‌اندیشی و اتخاذ تدابیری در جهت بهبود روند ارائه خدمات به گروه‌های هدف تلاش واسعی داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 361970
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار