خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/23 - 09:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی کارنامی تشریح کرد:

تلاش مافیای بازار مسکن برای ممانعت از تصویب و اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی/اهتمام کمیسیون اجتماعی برای جبران توقف 2 ساله در تصویب این قانون

رییس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم، با انتقاد از تعلل در روند نهایی شدن قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: مافیای بازار مسکن در کشور کم نیستند و با اتکا به کانون‌های قدرت سعی دارند مانع از اجرای قوانینی شوند که باعث می‌شود سود کمتری از ساخت و سازها نصیبشان شود.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد بررسی طرح اصلاح ماده 5 بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در صحن علنی، گفت: این یکی از بدعت‌های جدید در قانونگذاری و واقعا بی‌سابقه بود چرا که قانونی که هنوز ابلاغ نشده بود را مجدد مورد بازنگری قرار دادند.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه مافیای بازار مسکن در کشور کم نیستند و با اتکا به کانون‌های قدرت سعی دارند مانع از اجرای قوانینی شوند که باعث می‌شود سود کمتری از ساخت و سازها نصیبشان شود.  



وی تصریح کرد: بنده نسبت به این موضوع اعتراض دارم اما متاسفانه حتی اجازه داده نمی‌شود اصلاحاتی که توسط کمیسیون اجتماعی در این طرح اعمال شده است ملاک قانونگذاری و تصمیم‌گیری نهایی قرار گیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر تنها به اصلاحات اعمال شده از سوی کمیسیون اجتماعی استناد می‌شد می‌توانستیم در این حوزه شاهد حرکتی رو به جلو در جهت بهبود اوضاع کارگران و بالتبع آن رونق تولید در زمینه ساخت و ساز در کشور باشیم.



عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید تاخیر در تصویب قانون در این حوزه باعث تضییع حقوق کارگران می‌شود بنابراین امیدوارم با تسریع روند تصویب و اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی توقف دو ساله در این حوزه را جبران کرده و هر چه سریعتر وضعیت بیمه این قشر را تعیین تکلیف کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 366578
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم