مدیر گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:
تفکر حاکم بر مقاومت مبتنی بر ایمان، یقین، عقل و تفکر است/ در تفکر اسلامی مقاومت تمام شدنی نیست
مدیر گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به اینکه در تفکر اسلامی مقاومت تمام شدنی نیست، گفت: تا زمانی که استکبار و تزاحمات عالم مادی وجود دارد، مقاومت جز وجود ذاتی ایمان انسان مسلمان است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حجتالاسلام والمسلمین نجف لکزایی، مدیر گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در نشست تخصصی «مبانی حکمرانی مقاومت در قرآن» طی سخنانی عنوان کرد: حکمرانی مقاومت به ما میگوید که در شرایط گوناگون باید از چه نوع راهبردی برای مقابله با دشمنان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه مقاومت ما باید راهبردی باشد، گفت: مقاومت راهبردی نیاز به راهبری دارد، در این نوع مقاومت ابتدا باید مراقب باشیم که به اشغال دشمن(شیطان) در نیاییم و اگر کسی به اشغال دشمن درآمد، باید رفع اشغال کند.
مدیر گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به اینکه اشغال توسط دشمن انواع و اقسام مختلفی دارد، گفت: گاهی قلب انسان مورد اشغال دشمن قرار میگیرد و به نوعی اشغال معرفتی و اخلاقی اتفاق میافتد؛ به عنوان نمونه برخی کشورها با تدریس دروس علوم انسانی الحادی و غربی در دانشگاههای خود، در حقیقت ظلم، سلطه و تسلیم در برابر طاغوت را به نام واقعیت تئوریزه میکنند. این اشغال جز سختترین نوع اشغالها است.
لکزایی ادامه داد: سختترین کار این است که با این علوم انسانی الحادی بخواهید علیه دشمن مبارزه کنید، مثلا مارکسیسم ضد دین است، اگر ما در جبهه اسلامی از مارکسیست علیه طاغوت استفاده کنیم، قطعا در این صورت راه را اشتباه خواهیم رفت.
وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) وقتی مبارزه علیه رژیم طاغوت را شروع کرد، فرمودند، آمریکا، شوروی و انگلیس همه دشمن ما هستند، ولی مسئله ما امروز آمریکاست، ایشان با توجه به آن مبانی که داشتند از واقعیت دشمنیها غافل نبودند.
به گفته حجتالاسلام لکزایی در اسلام توحید، نبوت و امامت مبناست و دوست و دشمن با این مبانی قابل تشخیص هستند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: اگر کسی در جریان مقاومت گرایش ناسیونالیستی داشته باشد و بگوید فقط دنبال دفاع از کشور و جغرافیای خود هستم، مخالف قران عمل کرده است، زیرا به تعبیر قران کریم، دین اسلام جهانی است و مقاومت هم باید به صورت جهانی تعریف شود.
حجتالاسلام لکزایی با اشاره به اینکه ما به مراتب اشغال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... داریم، اضافه کرد: تمام این اشغالگریها باید در استراتژی مقاومت دیده شود، اگر مقاومت را راهبردی جهانی کردیم آن زمان، سطوح پایین برای ما بیشتر جا میافتد، بنابراین، در جامعهسازی باید به فکر ساخت جامعه مقاوم باشیم.
وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی، نظام استکبار و اسلام ناب با هم تقابل دارند، تفکر حاکم بر مقاومت مبتنی بر ایمان، یقین، عقل و تفکر است و یک مقاومت احساسی و تک بعدی نیست.
مدیر گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: نظام فقهی، حقوقی و تقنینی ما باید این راهبرد جهانینگری را داشته باشد، در کنارسطوح خرد باید به سطح کلان نیز توجه داشته باشیم و اگر فاقد این نگاه باشیم اشغالگری دشمن را نمیبینیم.
وی به عنوان نمونه اضافه کرد: متاسفانه دشمن به واسطه برخی پلتفرومها، جوامع اسلامی را در برگرفته که زمام امور کشورهای اسلامی دست دشمن است و هر زمان اراده کند اراده خود را به منصه ظهور میرساند./
پایان پیام