خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/09 - 12:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
درخشان:

تعلل در اجرای قانون حمایت از معلولان از عدم تدبیر و درایت دولتمردان حکایت دارد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، با بیان اینکه تاخیر در اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از عدم تدبیر و درایت دولتمردان حکایت دارد تاکید کرد که بعد از گذشت حدود 5 سال از تصویب این قانون در انتظار تسریع روند اجرای آن هستیم.

عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به بی‌توجهی دولت نسبت به اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، گفت: این قانون به عنوان مهمترین سند حمایتی از افراد دارای معلولیت در کشور با گذشت حدود 5 سال از تصویب در دو دولت اخیر تاکنون به درستی اجرای نشده است.



نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: اجرای این قانون از جمله تکالیف و وظایف دولت است و عدم اجرای آن از عدم تدبیر و درایت دولتمردان حکایت دارد.



وی تصریح کرد: متاسفانه هر مسئولی که سکان هدایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در دست می‌گیرد در ابتدا با شعارهای پر طمطراق امیدهایی را در دل معلولان ایجاد می‌کند و این در حالی است که مطابق با قانون فوق‌الذکر دولت موظف است کیفیت زندگی معلولان را ارتقا بخشد و شرایط حضور آنها در جامعه را به نحو مطلوب و شایسته فراهم کند.  



درخشان خاطرنشان کرد: در قانون مذکور 16 دستگاه مکلف به اجرای مواد این قانون شده‌اند و دستگاه‌های مربوطه به بسیاری از وظایف محوله قانونی خود تکمین نکرده‌اند و با کمال تاسف بر اساس شواهد با کمترین اجرا در بخش‌هایی از این قانون مواجه هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هفته گذشته در صحن به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شدم که بعد از گذشت حدود 5 سال از تصویب این قانون در انتظار تسریع روند اجرای آن هستیم.



عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، تاکید کرد: هم‌اکنون نیز این سوال را از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرده‌ام که با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم فعلی تا چه زمانی جامعه معلولان باید در انتظار اجرای قانون باشد؟ که امیدوارم آقای مرتضوی پاسخ قانع‌کننده و برنامه قابل قبولی در این زمینه ارائه دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 358002
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار