خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/23 - 12:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدبیگی ضمن بازدید از موکب‌های مسیر اربعین حسینی(ع) و بیمارستان نجف:

تعاملات ایران و عراق برای خدمات‌رسانی بهتر به زوار ارتقا یابد/ ضرورت استفاده از ظرفیت مراکز هلال احمر ایران در کشورهای منطقه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید تعملات بین ایران و کشورهای حوزه مقاومت ارتقا یابد، گفت: در حالیکه کشورهای منطقه مثل امارات برنامه ریزی کردند تا سال 2030 قطب سلامت منطقه شوند، چرا از ظرفیت پزشکان و پرستاران در کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان و فلسطین در مراکز هلال احمر ایران استفاده نشود و ایران تبدیل به قطب سلامت منطقه نشود.

فاطمه محمدبیگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید خود و جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت از موکب‌های بین راهی مسیر اربعین و بیمارستان نجف و حضور در جمع خدمات رسانان حوزه سلامت به زوار امام حسین(ع)، عنوان کرد: این کار ارزشمند جای قدردانی دارد و این بنای با عظمت با رفتن عزیزانی همچون سردار شهید سلیمانی جا افتاده لذا باید وحدت امت اسلامی را در هر حوزه‌‎ای به ویژه در حوزه سلامت سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.













نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه برای ظهور حضرت ولیعصر(ع) نیاز به ساختارسازی در حوزه‌های مختلف مانند حوزه‌ سلامت، حوزه فرهنگی و حوزه اجتماعی داریم، افزود: پیاده روی اربعین حسینی(ع) مدلی از تمرین برای مهیا شدن شرایط برای ظهور است. اگر در این مسیر موفق باشیم و بتوانیم به میلیون‌ها زائر خدمات ارائه کنیم، می‌توانیم ادعا کنیم که اندکی برای ظهور آمادگی پیدا کردیم.



وی ادامه داد: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی بهترین ارتباطات را بگیریم، حوزه سلامت بهترین مسیر است. اگر قرار باشد اندیشه‌های اسلامی را پیش ببریم و توسعه دهیم، می‌توانیم در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کنیم چرا که حوزه سلامت نقطه اتصال بین انسان‌ها است.













محمدبیگی با تأکید بر تقویت تعاملات بین ایران و عراق در حوزه سلامت، عنوان کرد: در حوزه توریسم سلامت چندین جلسه با وزیر بهداشت و سفرهایی نیز به برخی از کشورهای منطقه داشتیم. همچنین در قالب فراکسیون محور مقاومت تأکیداتی بر یکپارچه سازی حوزه سلامت کشورهای مقاومت داشتیم که در این زمینه نیازمند برنامه ریزی هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: کشورهای منطقه مثل امارات برنامه ریزی کردند تا سال 2030 قطب سلامت منطقه شوند و با اختصاص حقوق و مزایای نجومی به دنبال جذب و استخدام پزشکان و پرستاران ایرانی هستند، در این شرایط چرا از ظرفیت پزشکان و پرستاران در مراکز هلال احمر ایرانی واقع در کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان و فلسطین استفاده نشود.













عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید اراده حضور نیروهای کادر درمان در کشورهای حوزه مقاوت فراهم شود، تأکید کرد: در این شرایط باید هدف‌گذاری دقیق شود و با توجه به اینکه استانداردهای حوزه سلامت ایران از عراق بالاتر است، معیارها کاملا دقیق و شفاف برآورد شود تا بتوان یک چرخه نخبگانی در حوزه سلامت بین دو کشورها و کشورهای منطقه ایجاد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 349041
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار