خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/20 - 10:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
طاهرخانی مطرح کرد

تشکیل پرونده شخصیت، راهکاری موثر در پیشگیری از وقوع جرم

عضو کمیسیون قضایی مجلس تشکیل پرونده شخصیت را در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرائم موثر دانست و گفت: متاسفانه این مهم تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و شرایط تحقق آن فراهم نیست.

بهمن طاهرخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه در تمامی رژیم‌های قضایی دنیا هزینه پیشگیری کمتر از مقابله با جرم است، گفت: پیشگیری هزینه کمتری را به کشور تحمیل می‌کند و یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از وقوع جرم تشکیل و ایجاد پرونده شخصیت است؛ این پرونده باید در کنار پرونده کیفری تشکیل شده و به بازاجتماعی شدن مجرم کمک می‌کند.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه این مهم تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و شرایط تحقق آن فراهم نیست در حالی که به میزان زیادی می‌تواند در کاهش جرائم موثر باشد.



وی افزود: افراد باید از جهات مختلف مورد شناسایی قرار گیرند و از لحاظ مباحث اجتماعی و روانی پرونده شخصیت داشته باشند و برای بزهکارانی که تکرار جرم دارند باید پرونده شخصیتی خاص تشکیل شود.  



نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از وقوع جرم است؛ هزینه‌های سنگینی که بابت نگهداری مجرمان در زندان می‌کنیم را می‌توان صرف اشتغال‌زایی کرد و باید زمینه تامین امکاناتی که لازمه زندگی سالم است را فراهم کرد تا در جامعه کمتر شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی باشیم و هزینه‌ها کاهش یابد.



بیشتر بخوانید:





طاهرخانی یادآور شد: فراهم کردن زمینه ازدواج و توجه به رفع مشکلات سد راه آن در پیشگیری از آسیب های ناشی از افزایش سن ازدواج و وقوع جرم موثر است و دولت و مجلس باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 295252
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار