خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/17 - 09:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاکری با انتقاد از تزریق قطره چکانی اعتبارات به حمل و نقل عمومی؛

تشکیل ستادی با همراهی ۳ وزارتخانه برای حل مسائل حمل و نقل عمومی کشور/یکبار برای همیشه این مشکل را حل کنید

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات بودجه‌ای پرداختی برای نوسازی حمل و نقل عمومی  «قطره ای در برابر دریاست»، گفت: به اعتقاد بنده باید مرکزیت واحدی در حمل و نقل عمومی کشور ورود کند تا با سرمایه گذاری و بهره برداری درست آن را سروسامان دهد و طی چشم انداز زمانی مشخص حلال مشکل آن باشد.

اقبال شاکری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد هزینه کرد بودجه‌های اختصاص یافته به طرح های نوسازی چندین هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده در کشور، گفت: اعتبارات بودجه‌ای اختصاص داده شده در جای خود هزینه می‌شود اما در نظر داشته باشیم که این بودجه‌ها قطره چکانی هستند، این مسئله چندین مرتبه عنوان شده است که برخی از موضوعات که مورد توجه عموم مردم است باید یکبار برای همیشه حل شود، اختصاص آن به صورت قطره چکانی فایده ای ندارد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر برای تامین کالاهای اساسی یارانه پرداخت می‌شود تا قیمت آنها کنترل شود، مسئله حمل و نقل عمومی هم همچون کالای اساسی است باید یکبار برای همیشه این مسئله که جزو ضروریات زندگی مردم است حل شود.



عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم با بیان اینکه اعتبارات بودجه‌ای پرداختی برای نوسازی حمل و نقل عمومی  قطره‌ای در برابر دریاست، اظهار داشت: حمل و نقل عمومی نه تنها جزو کالاهای اساسی زندگی مردم و از ضروریات صنعت و جابجایی بار محسوب می‌شود بلکه زیر ساخت رقابتی با کل دنیا است.



وی در ادامه تاکید: یکبار برای همیشه مسائل و مشکلات حمل و نقل عمومی از حمل مسافر گرفته تا حمل بار برای همیشه حل شود، اگر امروز ۲۵ قلم کالا در زیر مجموعه کالای اساسی قرار دارد بی تردید حمل و نقل عمومی جزو ۲۶ کالای اساسی است که باید به لحاظ  کمیت و کیفیت مورد توجه قرار بگیرد.



عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم با بیان اینکه در نوسازی حمل و نقل عمومی هم منابع و هم سرمایه گذار به اندازه کافی وجود دارد، تاکید کرد: به اعتقاد بنده باید مرکزیت واحدی در حمل و نقل عمومی کشور ورود کند تا با سرمایه گذاری و بهره برداری درست آن را سروسامان دهد و طی چشم انداز زمانی مشخص حلال مشکل آن باشد.



شاکری در پایان خاطر نشان کرد: برای حل مسائل حمل و نقل عمومی باید با محوریت وزارت کشور که ذینفع اجرایی نیست اقدام به تشکیل ستادی با همراهی وزارت صمت و راه و شهرسازی شود، امروز حمل و نقل عمومی کشور متولی یکپارچه ندارد که همه اجزا و مشکلات و خلاءها را باهم ببیند، در برنامه هفتم توسعه برای حل مشکلات حمل و نقل عمومی پیشنهاداتی داشته که در بررسی صحن مد نظر قرار خواهد گرفت./



پایان پیام



 



 



 

  • کد خبر : 369469
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار