خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/06 - 14:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدبیگی در نشست بررسی طرح‌های پیشنهادی مجلس بر ساختار حقوقی کشور:

تخصصی شدن وکالت نیاز جامعه امروز است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با بیان اینکه شغل وکالت همچون شغل طبابت دارای حساسیت بالایی است، گفت: باید نگاه تخصصی به این حوزه داشت و از ارائه طرح‌های تخصصی و جامع در این حوزه استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ ؛ نشست تخصصی بررسی آثار طرح‌های پیشنهادی مجلس بر ساختار حقوقی کشور با حضور رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس،فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و نمایندگان استان همچنین جمعی از قضات و وکلای استان قزوین در سالن جلسات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد.



فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در این نشست تخصصی با بیان اینکه شغل وکالت همچون شغل طبابت دارای حساسیت بسیار است، گفت: باید نگاه تخصصی به این حوزه داشت و در این رابطه از ارائه طرح‌های تخصصی و جامع در این حوزه استقبال می‌کنیم.



وی افزود: از دغدغه‌های مهم در حوزه وکالت خلا وکلای تخصصی با توجه به نیاز جامعه در حوزه‌هایی چون کودکان، زنان و دعاوی بین المللی است، باید در این زمینه به صورت ویژه ورود شود. بی شک وکلای تخصصی بازوان توانمند مسئولان مختلف و نمایندگان هستند.



محمدبیگی یادآور شد: راه اندازی طرح «اورژانس وکیل» در قزوین از طرح‌های خوب حمایتی است که با استفاده از ظرفیت وکلای داوطلب و خیر خدمات مختلف شامل مشاوره تلفنی و خدمات ویژه فوری و شبانه روزی به زنان و کودکان برای اولین بار در کشور ارائه می شود.



لزوم همراهی کانون وکلا با موکلان، تناسب حق الزحمه ها با موضوعات مطرحه و دوری از دستمزدهای نجومی، لزوم حضور پر رنگ تر وکلا در صحنه های مختلف اجتماعی و فرهنگی از دیگر تاکیدات دکتر محمدبیگی در این نشست بود.



در ادامه این نشست وکلا و قضات حاضر به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص طرح‌های حاضر در مجلس شورای اسلامی در حوزه حقوقی پرداخته و خواستار توجه ویژه نمایندگان به زوایای مختلف این طرح‌ها شدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 348233
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار