خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/28 - 10:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عضو هیأت رئیسه مجلس:

برنامه هفتم توسعه پیش روی خانه ملت/ مردمی‌سازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی نقشه راه حکمرانی کشور است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مأموریت مهم مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه هفتم توسعه، گفت: برنامه توسعه ساله کشور با نگرش نوین و با رویکرد مردمی در مجلس شورای اسلامی بررسی و تدوین خواهد شد.

علی کریمی فیروزجائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رویکرد تدوین برنامه هفتم توسعه، عنوان کرد: لایحه برنامه هفتم توسعه کشور طی روزهای آینده از سوی دولت تقدیم مجلس خواهد شد و ظرفیت‌های قانونی کشور در رفع چالش های توسعه بنیادین در برنامه هفتم توسعه نمایان خواهد شد.



دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تأکید بر رویکرد علمی و نوین مجلس در تدوین این برنامه، افزود: این برنامه محصول همفکری جامعه نخبگانی و اتاق های فکر خلاق و با اراده دولت و مجلس خواهد بود.



سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم یادآور شد: با استحصال ضعف‌های شش برنامه توسعه قبلی قابلیت‌های ممتاز علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور اکنون رونمایی شده است و نیازهای نو به نوی کشور با نگاه کلان و ملی در برنامه هفتم توسعه تبلور می‌یابد.



عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به بهبود عملکرد و فرآیند های حکمرانی در کشور، افزود: عبور از بخشی‌نگری با رویکرد مردمی سازی، شفاف سازی، هوشمندسازی و کارآمدسازی، نقشه راه حکمرانی و اعتلای بسترهای توسعه کشور است.



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زنجیره خدمت رسانی به مردم در حوزه های حکمرانی نیازمند تحول و روزآمدی است. نیازهای اساسی در حوزه پیشران های تحولی از نگاه نافذ متولیان برنامه‌ریزی کشور در خانه ملت پوشیده نیست.



عضو مجمع نمایندگان مازندران افزود: نرخ مشارکت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم در برنامه هفتم توسعه ارتقاء خواهد یافت.



وی با تأکید بر ضرورت همسویی راهبردهای ترسیمی در قوای سه گانه افزود: تقویت هم راستایی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول در عرصه‌های حکمرانی موجب تسریع در تحقق آرمان‌های پیشرفت و توسعه ملی خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 361809
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار