خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/24 - 10:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
دلخوش در تشریح دستور کار امروز کمیسیون قضایی مجلس:

بررسی مواد ارجاعی طرح اصلاح قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری از صحن علنی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از بررسی مواد ارجاعی طرح اصلاح قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری از صحن علنی مجلس در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح دستور کار امروز ( سه شنبه، 23 فروردین ماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی مواد ارجاعی طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری از صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: اصلاحات مواد 8 و 10 انجام و همچنین با توجه به توضیحات و بررسی های مجدد تبصره ماده 11 قانون فعلی حذف و ماده ابقا شد.



وی ادامه داد: ماده 8 در مورد ترکیب هیات عمومی دیوان عدالت اداری است و این ترکیب در گذشته متشکل از رئیس و معاون قضایی دیوان، مستشاران و روسای دادگاه تجدید نظر و اعضای هیات های تخصصی بود که بر اساس مصوبه کمیسیون گروه دیگری یعنی شعب هیات بدوی هم به ترکیب هیات عمومی اضافه شد.



نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم افزود: در ماده 10 هم اصلاحاتی انجام که بر اساس آن در مواردی که دیوان در شکایات از تصمیمات و رفتارهای مقامات دولتی خلاف شرع بودن را نمی تواند تشخیص دهد حذف شد.



دلخوش از حضور کارشناسان و مسئولانی از دانشگاه آزاد، دیوان عدالت اداری، مرکز پژوهش ها،معاونت حقوقی ریاست جمهوری و پژوهشگاه قوه قضائیه در این نشست خبر داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 340120
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم