خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/19 - 17:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انصاری در تشریح دستور کار کمیسیون اجتماعی مطرح کرد:

بررسی طرح تامین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی در کمیسیون اجتماعی مجلس

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از بررسی طرح تامین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه 19 دی ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست طرح تامین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه و طراح این طرح مورد بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به دلیل تذکر آئین نامه‌ای یکی از نمایندگان که این طرح را در زمره مصادیق اصل 75 قانون اساسی دانسته بود چرا که برای دولت بار مالی ایجاد می‌کرد، این تذکر به رای گذاشته شده و با موافقت نمایندگان همراه شد، بنابراین کمیسیون به محتوای آن ورود پیدا نکرد.



وی تصریح کرد: در این نشست رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و مسئولان دفاتر این مرکز به ارائه گزارش از عملکرد خود در دوره جدید مدیریت این مرکز پرداختند، همچنین دیدگاه‌های مختلف و انتظارات نمایندگان پیرامون عملکرد مرکز پژوهش‌‎های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در نهایت قرار بر این شد که کارشناسان این دفاتر ضمن حضور در جلسات کمیسیون برای ارائه به موقع و مناسب گزارش در خصوص طرح‌ها و لوایح مطرح شده تلاش کنند، چراکه این مرکز، قوه پژوهش و تفکر مجلس محسوب شده و باید ارتباط تنگاتنگی با کمیسیون‌ها داشته باشد همچنین در ادامه بر ضرورت تقویت دفتر اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکید شد.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و مسئولان دفاتر این مرکز و مسئولانی از معاونت‌های حقوقی و امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دیوان عالی کشور حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335322
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار