خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/19 - 19:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رفیعی مطرح کرد؛

بررسی آثار و راه‌های مقابله با ریزگردها در نشست فراکسیون محیط زیست با دستگاه‌های مربوطه

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: این فراکسیون در نشست امروز خود با حضور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و دیگر مسئولان مربوطه موضوع ریزگردها و گرد و غبار را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در نشست این فراکسیون با حضور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و دیگر مسئولان مربوطه با موضوع جلوگیری از شیوع ریزگردها ضمن اشاره به آلودگی هوای تهران و تعطیلی دیرهنگام مدارس ابتدایی در روز گذشته، گفت: رسوب آلودگی ریزگردها در تهران در ریه و بدن بسیار خطرناک تر از استان های دیگر است و اعلام تعطیلی های دیرهنگام موجب نارضایتی مردم و عدم اعتماد آن ها به تصمیمات دولت خواهد شد.



رفیعی در ادامه تاکید کرد: ما طی جلسات متعدد تمامی مسائل حوزه ریزگردها و ماموریت دستگاه های مختلف در این خصوص را در مجلس بررسی کرده‌ایم و بنابراین اکنون تصمیم داریم، نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهور با موضوع لزوم مقابله با ریزگردها ارسال کنیم.



وی تصریح کرد: ما باید در مجلس در کنار دیپلماسی محیط زیست و رودخانه‌ها بحث دیپلماسی ریزگردها را پیگیری کنیم تا بتوان با کمک کشورهای درگیر منشا گرد و غبار را کنترل کرد. البته وزارت خارجه نیز باید در این حوزه ورود جدی کند، دست دستگاه دیپلماسی کشور از اطلاعات خالی است و باید وزارت نیرو و سازمان محیط زیست اطلاعات لازم را در خصوص منشا گرد و غبارها و دیگر مسائل در اختیار آن‌ها قرار دهد.



رفیعی تاکید کرد: البته ما تاکنون مذاکراتی را با کشورهای درگیر ریزگردها انجام داده‌ایم اما باید دولت برای انجام اقدامات اساسی به میدان بیاید.



رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به همراه مسئولان سازمان محیط زیست، زمین شناسی، معاونت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جبر، مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوا و سازمان مدیریت بحران از میهمانان این نشست بودند./



پایان پیام

  • کد خبر : 341505
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار