خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/20 - 13:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نصر اصفهانی در نشست ایستگاه آینده در حاشیه نمایشگاه اینوتکس:

برای خلق رویای آینده به رهبران اجتماعی نیاز داریم/ هوش مصنوعی به تولید تصویر آینده کمک می کند

عضو هیات علمی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، گفت: در ساخت تصویر ایران آینده باید از همه ظرفیت‌های رویاسازی مانند شعر، موسیقی، آواز، معماری و داستان بهره گیریم تا بتوان رویا و تصویر ملی معنابخش خود ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست ایستگاه آینده با هدف مرور روندهای رو به رشد فناوری های جدید و تاثیرات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این فناوری ها بر آینده زندگی بشر در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس برگزار شد.

علیرضا نصر اصفهانی عضو هیات علمی مرکز پژوهش ها در این نشست با بیان اینکه برای خلق رویای آینده به رهبران اجتماعی نیاز داریم، گفت: آن‌چه به ما کمک می‌کند این است که انسان‌ها با یکدیگر ریزنهادها را شکل دهند، کنشگر شوند و با حاکمیت صحبت کنند، تا رویای اجتماعی، ملی و وحدت بخش شکل بگیرد چرا که در بروکراسی نمی‌توان تحول ایجاد اما در ارتباطات شبکه‌ای می توان تغییر و تحول ایجاد کرد از این رو به تنهایی نمی‌توان در ساختار دولتی کنشگری شکل داد و وقتی ایده انقلاب به مردم رسید افرادی همچون شهید بهشتی حضور داشتند که رویای انقلاب را به ذهن مردم انتقال داد.

وی با بیان اینکه به کنشگران و رهبران اجتماعی، ائتلاف هدایتگر و کنشگران مرزی نیاز داریم تا از آینده در ذهن مردم تصویر بسازیم، ادامه‌ داد: موضوع دیگری که به تولید تصویر آینده کمک می‌کند فناوری به ویژه هوش مصنوعی‌ است؛ هوش مصنوعی تصاویر زیادی از آینده ساخته است که هم نمونه‌های بدبینانه و خوشبینانه در آن‌ها دیده می‌شود با این حال، ما به چیزی نیاز داریم که تصویری از آینده شکل دهد تا از ذهنیت مبهم خود در مورد آینده فاصله بگیریم بنابراین می‌توان‌ هوش مصنوعی و فناوری را در این مورد مهم و کارساز دانست.
نصراصفهانی افزود: در حال حاضر، بین مردم نسبت به آینده‌، احساسات متفاوتی وجود دارد و برخی فکر می‌کنند آینده ترسناک است و برخی دیگر به دنبال رویای آمریکایی و یا هندی بالیوودی هستند و ما هم در تصویر ایران آینده باید از همه ظرفیت‌های رویاسازی مانند شعر، موسیقی، آواز، معماری، داستان، و... بهره بگیریم تا بتوان رویا و تصویر ملی معنابخش خود را ایجاد کرد.

عضو هیات علمی مرکز پژوهش های مجلس یادآور شد: رویای توسعه و پیشرفت زمانی شکل می گیرد که‌ نخبگان و اساتید دانشگاه ما به آینده امیدوار باشند؛ امیدواریم با این نشست بتوان تلنگری به آینده بزنیم و تصویر خوشبینانه‌تری از آینده در ذهن‌ها داشته باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 378172
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار