خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/10 - 17:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مولوی مطرح کرد:

بازگشایی بندر آبادان با هدف توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت‌های بندر آبادان، گفت: مسافت بین بندر آبادان تا مقصد با کشتی مسافربری معمولی 7 دقیقه زمان می‌برد و اگر این مبادله مسافری از معبر آبادان راه اندازی شود به حوزه گردشگری، توریست درمانی، اقتصادی و مبادله کالا کمک می‌کند.

محمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت فعال‌سازی گردشگری و اقتصاد آبادان به ویژه از مسیرهای آبی، عنوان کرد: بندر آبادان یکی از بنادر قدیمی بوده که سایقه طولانی در جابه جایی مسافر به کشورهای کویت، امارات، عراق و بحرین را دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نیز زیرساخت‌های خوبی برای بهره‌مندی از این بندر در کشور فراهم است، افزود: به همین منظور برای بهره مندی از این ظرفیت، کارگروهی مرکب از مسئولان وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت امور خارجه، سازمان بنادر، گمرکات و نیروهای نظامی و مرزبانی تشکیل شده است با حضور معاونت نظارت مجلس و معاونت پارلمانی رئیس جمهور این کارگروه تصمیم گیری‌های جدی برای فعال سازی این بندر داشته باشد.



وی تصریح کرد: مسافت بین بندر آبادان تا مقصد با کشتی مسافربری معمولی 7 دقیقه زمان می‌برد و اگر این مبادله مسافری از معبر آبادان راه اندازی شود به حوزه گردشگری، توریست درمانی، اقتصادی و مبادله کالا کمک می‌کند.



مولوی تصریح کرد: از سوی دیگر این مسیر بسیار امن بوده و اگر این معبر آبی بازگشایی شود، تردد در استان طبیعی و متعادل خواهد شد به این نحو که بار ترافیکی بین ایران و عراق بین مسیر خاکی شلمچه و بندر آبی آبادان تقسیم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 349554
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار