خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/23 - 16:35
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بعد از ظهر امروز انجام شد؛

بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از شرکت فولاد اکسین خوزستان

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از روند تولید ورقه‌های فولاد در شرکت فولاد اکسین خوزستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه 23 دی ماه) از روند تولید ورقه های فولاد در شرکت فولاد اکسین خوزستان بازدید کردند.



این شرکت در مساحت 160 هکتاری قرار گرفته و صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین و شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران از جمله سهامداران آن هستند. این شرکت ایران را در زمره 10 کشور دارای تکنولوژی تولید ورق عریض فولادی و 5 کشور تولید کننده ورق عریض عملیات حرارتی شده در دنیا قرار داده است ضمن اینکه اشتغال مستقیم هزار و 388 نفر را تأمین می‌کند.



اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بعد از بازدید از روند تولید فولاد در این شرکت نشستی نیز با مسئولان آن، رئیس سازمان تأمین اجتماعی و رئیس صندوق بازنشستگی کشوری داشتند.



ولی اسماعیلی در این نشست روسای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را متعهد ساخت تا طرح توسعه این شرکت را پیگیری کنند، همچنین تأکید کرد که جلسه بعدی کمیسیون اجتماعی در جهت بررسی این موضوع با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.



رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه از مدیران این شرکت خواست تا به تعهدات اجتماعی خود در جهت محرومیت‌زدایی در حاشیه‌های شهر اهواز عمل کنند و پیشنهاد داد هر کدام از شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی اهواز به رفع مشکلات آب، برق و راه یکی از این محله‌ها بپردازند تا وضعیت نامناسب مناطق حاشیه نشین این شهر حل شود. همچنین خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت منابع انسانی بومی در سطح مدیریتی این مجموعه‌ها شد.



 سید کریم حسینی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس در مورد شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در این شرکت محصولات منحصربه فرد و کم نظیری در خاورمیانه تولید می‌شود و ظرفیت اشتغال مطلوبی را نیز برای جوانان اهواز و استان خوزستان ایجاد کرده است.



وی تصریح کرد: مدیران این مجموعه بر توسعه این شرکت تأکید دارند کما اینکه بخش فولادسازی آن از آمادگی لازم در این زمینه برخوردار بوده و به مرحله تجهیز کارگاه رسیده است و تحقق این امر هم ظرفیت اشتغال و هم تولید را در این شرکت افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند در شاخص‌های اقتصادی این شرکت تأثیر مثبتی داشته باشد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآورشد: شرکت فولاد اکسین خوزستان علیرغم مشکلاتی که از ناحیه تحریم و مواد اولیه برای آن ایجاد کرده است، به مرحله سوددهی مطلوبی رسیده است و از آمادگی لازم برای مراحل توسعه‌ای برخوردار است که می‌تواند فرصت بسیار خوبی در صنعت فولادسازی استان و کشور ایجاد کند.



حسینی در پایان تأکید کرد: توسعه بخش فولادسازی این شرکت باید به عنوان یکی از مصوبات این سفر مورد پیگیری قرار گیرد.



در ادامه مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس، به عنوان دیگر نماینده اهواز از نمایندگان مجلس خواست تا در بودجه 1401 به رفع آسیب‌های اجتماعی و کمک به مناطق کم برخوردار، همچنین برگرداندن ردیف مربوط به درصدی از درآمد حاصل از فروش و تولید محصولات آلاینده در لایحه بودجه را به طور ویژه پیگیری کنند.



در ادامه  محمد کعب عمیر نماینده شوش در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی ضمن تأکید بر اینکه باید ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه اجرا شود، خواستار توسعه بخش فولادسازی شرکت فولاد اکسین خوزستان در زمینه اشتغالزایی شد، همچنین بر ضرورت نظارت بر هزینه‌کردهای اعتبارات تبصره 14 تأکید کرد.



اما علی اکبر بسطامی نماینده ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس ضمن ارزیابی مثبت از اشتغالزایی توسط شرکت فولاد اکسید خوزستان از مدیران آن پرسید که تا چه اندازه مالیات بر ارزش افزوده مطابق با قانون بودجه 1400 را اجرا کرده‌‌اند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اگر در مورد مسئولیت های اجتماعی به قانون به درستی عمل شود، به راحتی می‌توان بخشی از قراردادها را به مردم محروم این منطقه اختصاص داد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان ضمن تأکید بر ضرورت به کارگیری نیروهای بومی در این شرکت بنابر ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه تأکید کرد: سه درصد کل نفت باید به محرومیت‌زدایی اختصاص داده شده و این در حالی است که تنها سهم ناچیزی از این محل به استان‌های نفت خیز داده شده و دو سوم آن به استان‌های برخوردار تعلق می گیرد.



عنابستانی عضو دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس نیز یادآور شد: با همین قوانین فعلی نیز می‌توان مشکلات این منطقه را حل کرد اما آنچه باید به عنوان مصوبه این سفر مورد توجه قرار گیرد، تبدیل مسئولیت‌ اجتماعی شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی در جهت محرومیت‌زدایی از مناطق پیرامون آنها است که باید به طور جدی آن را پیگیری کنیم.



موسوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیز در پی تأکید رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت نظارت بر انجام مسئولیت اجتماعی مجموعه‌های سازمان تأمین اجتماعی افزود: ما توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان را در اولویت برنامه‌های خود گذاشته و با بررسی شرایط به یک جمع بندی کارشناسی خواهیم رسید و همچنین در حوزه  مسئولیت‌های اجتماعی به زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کردیم که در مناطق به این مهم توجه کنند و اگر قصوری کرده‌اند باید جبران کنند بنابراین ما در این زمینه بیش از پیش آمادگی همکاری داریم.



اسکندری رئیس سازمان صندوق بازنشستگی کشوری نیز به دنبال مصوبات این سفر و تکالیفی که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جهت محرومیت‌زدایی و استفاده از نیروهای بومی توسط بخش‌های مختلف تعیین کرد، تأکید کرد که آنها در این زمینه قوانین را اجرا کرده و حتما پیگیری می‌کنند تا رویه واحدی برای استفاده از نیروهای بومی در کشور ایجاد کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335628
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار