خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/10 - 13:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ظهر امروز انجام شد؛

بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی از شرکت داروسازی شهید قاضی

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مشکلات حوزه دارو از بزرگ ترین شرکت تولیدکننده انواع سرم و داروهای تزریقی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ظهر امروز (پنجشنبه، 10 آذرماه) از شرکت داروسازی شهید قاضی که با تولید انواع سرم و داروهای تزریقی 40 درصد نیاز کشور را تامین می کند و به همین دلیل به بزرگ ترین شرکت داروی تزریقی در کشور تبدیل شده است بازدید کردند.



عباس گودرزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جزئیات این بازدید و نشستی که با رؤسای این شرکت دارویی برگزار کردند، افزود: ما در سفر به استان آذربایجان شرقی از 2 ظرفیت دارویی بزرگ که تحت مدیریت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی هستند بازدید کردیم که از مجموعه های فعال و سوددهی هستند که باید در جهت به روزرسانی ماشین آلات آن ها تلاش شود.



نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: اگر امروز به فکر رفع مشکلات شرکت های دارویی نباشیم قطعا فردا دیر خواهد بود و این ضعف به آسیب جدی تبدیل خواهد شد که هزینه ساز است لذا این مسئله باید به عنوان یک راهبرد و استراتژی مهم توسط شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در نظر گرفته شود.



وی تصریح کرد: ارزیابی سوددهی شرکت های دارویی زمانی واقعی خواهد بود که نرخ استهلاک را نیز کاهش دهیم چرا که عمر برخی از ماشین آلات آن ها بیش از 10سال است و نرخ استهلاک آن ها را نادیده می گیرند و محاسبه نمی کنند که در پی آن ها عدد سوددهی نیز دقیق نشان داده نمی شود و قطعا باعث می شود در برنامه ریزی هایمان دچار مشکل شویم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: راهبرد دوم ما توسعه این ظرفیت ها و تقویت حوزه دارویی کشور است چرا که الان در این حوزه واحدهایی در کشور همچون شرکت داروسازی شهید قاضی در آذربایجان شرقی و شرکت اکسیر در بروجرد فعال هستند که از ظرفیت های بالایی در حوزه دارو برخوردارند بنابراین توسعه این ظرفیت ها و ایجاد خطوط تولیدی جدید برای آن ها، هزینه کمتری خواهد داشت.



نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با احداث این قبیل واحدها هم نیاز کشور در حوزه دارو صددرصد تامین می شود و هم واردات به صفر می رسد و قطعا در هزینه های این بخش نیز صرفه جویی شده و صرفه، صلاح و توجیه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.



گودرزی افزود: بهرحال به روزرسانی ماشین آلات، احیای ظرفیت های تعطیل و توسعه ظرفیت در این شرکت های دارویی از اهمیت بسزایی برخوردار است به ویژه در مورد این شرکت ها که سرمایه بازنشستگان را در اختیار دارند بنابراین باید با حمایت از آن ها هم از این شرکت ها حفاظت شود و هم در جهت بهره وری بیشتر به سمت توسعه این ظرفیت ها حرکت کنیم.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شرکت داروسازی قاضی به جهت اینکه بخشی از آن بورسی است حدود 55 درصد وابسته به شرکت دارویی تامین بوده که سرمایه بازنشستگان محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 352974
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار