خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/03 - 19:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
امروز صورت گرفت:

بازدید اعضای فراکسیون زنان مجلس از پارک علم و فناوری استان ایلام/ قانونی جهش دانش بنیان قانونی مترقی است

اعضای فراکسیون زنان مجلس از پارک علم و فناوری استان ایلام بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای فراکسیون زنان مجلس امروز (جمعه، 3 تیر ماه) از پارک علم و فناوری استان ایلام بازدید کردند و در نشستی با حضور مدیران این شرکت در جریان مطالبات و مشکلات آنها قرار گرفتند.



مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلات و مسائل خود را مطرح و بیان کردند سرمایه وزارت علوم برای حمایت قابل توجه نیست و همچنین در سالی که به نام تولید دانش‌بنیان نامگذاری شده باید از شرکت‌ها حمایت شود و نباید در مسیر آنها سنگ‌اندازی کرد. 



همچنین در این نشست بر ضرورت راه‌اندازی نمایشگاهی برای عرضه محصولات تأکید شد و از نمایندگان مجلس خواستار توجه به مشارکت صنایع بزرگ، تخصیص منابع توافق شده و استفاده از ظرفیت شرکت‌های توانمند استان شدند. 



مهدی خالقی مدیرکل امور مجلس و ذی نفعان  صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری.در این نشست گفت: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به ۹۵ درصد شرکت های دانش بنیان استان ایلام خدمات تسهیلات، ضمانتنامه و توانمندسازی و سرمایه گذاری ارائه کرده ایم همچنین با هدف تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان،  تسهیلات متعددی به صندوق استان ارائه و تخصیص داده است و ضمانتنامه این صندوق ها در دستگاه های اجرایی و بانک ها طبق قانون جهش تولید دانش بنیان، پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: از  مجموع شرکت های دانش بنیان استان ۴۵ درصد مدیران ارشد این شرکت ها بانوان، فعال هستند.



خالقی یادآور شد: مجلس طی 22 ماه و با تلاش فراوان قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرد و قانون مترقی و عالی است و در این قانون مطالبات شرکت‌ها جزو اولویت پرداخت و قراردادهای صندوق نوآوری لازم‌الاجرا  بوده و برای نخستین بار است که در زمان تشکیل کارگاه قانونگذار اجازه واگذاری زمین را داده و شرکت‌های دانش‌بنیان مانند شرکت‌های حقوقی، فنی و مهندسی در ساختمان‌ها دفتر بگیرند. 



 پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته رئیس و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس از آنها خواستند مباحثی که مطرح کردند را به صورت مکتوب ارائه کنند تا برای رفع مشکلات آنها تلاش شود. /

پایان پیام

  • کد خبر : 344565
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار