خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/03 - 12:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
امروز صورت گرفت

بازدید اعضای فراکسیون زنان از دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی بان برز مهرآباد

اعضای فراکسیون زنان مجلس از دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی بان برز مهرآباد بازدید کردند و در جریان مشکلات  و مطالبات آنها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای فراکسیون زنان مجلس امروز (جمعه 3 تیر ماه) از دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی بان برز مهرآباد بازدید کردند و در نشستی با حضور آنها در جریان مشکلات و مطالبات این دفتر قرار گرفتند.



بر اساس اظهارات مدیران این دفتر این محله با مشکلاتی مانند اعتیاد، بیکاری، نبود زیرساخت‌هایی مانند فضای سبز و طلاق مواجه است و حمایت چندانی از بانوان محله برای ایجاد کارگاه نشده است و همچنین باشگاهی برای ورزش بانوان وجود ندارد و دو سالن ورزشی موجود است که زیرنظر آموزش وپرورش بوده و تنها آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند.



همچنین مدیران تأکید کردند که دفتر تسهیل‌گری در این حوزه مشاغلی را ایجاد کرده  و همچنین با دایر کردن مرکز مهارتی توانستیم آموزش‌هایی را به زنان ارائه کنیم و 15 زن در حوزه نخ‌ریسی، 10 نفر در حوزه گلیم نقش‌برجسته و همچنین 10 نفر در حوزه خیاطی و چرم کار می‌کنند و درآمد آنها بستگی به نوع فعالیتشان دارد و برای اوقات فراغت مردم برنامه‌ریزی داریم؛ 3 سال است در این محله حضور داریم و توانستیم مردم را نسبت به مسائل و مشکلات آگاه کنیم  و مطالبه‌گری را به آنها آموزش دهیم البته آسیب‌ها چندوجهی است و باید برای رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی اقدام کرد.



فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس در این بازدید گفت: متأسفانه دفاتر تسهیل‌گری تنها در شناسایی مسائل و مشکلات موفق بودند اما مسائل و گام‌های بعدی را شناسایی نکردند.



سارا فلاحی‌ سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در ادامه این بازدید و پس از استماع مشکلات و مطالبات مدیران و کارکنان دفتر تسهیل‌گری گفت: می‌طلبد مهمترین مشکلات اولویت‌داررا به ما ارائه کنید تا بتوان آنها را پیگیری و عملیاتی کنیم.



وی ادامه داد: مشکلات اینجاست که مسئولان مربوطه پشت یک میز نمی‌نشینند تا مشکلات را حل کنند و برای رفع چنین مشکلاتی باید تعامل و همکاری میان دستگاه‌ها و مسئولان صورت گیرد.



شیوا قاسمی‌پور، عضو فراکسیون زنان مجلس در این بازدید تاکید کرد تشکیل تعاونی بانوان موضوعی بسیار مهم و موثر است و باید به آن توجه کرد.



مهدی خالقی مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی در جریان این بازدید گفت: طی یک سال اخیر صندوق پژوهش، فناوری و نوآوری اجتماعی ایجاد شده که سهامداران آن کمیته امداد، بنیاد احسان و بخش خصوصی است و می‌توان مدیران و کارکنان این دفتر را به آنها معرفی کنم تا طرح‌های نوآوری داشته باشند.



وی ادامه داد: بانوان ظرفیت‌ها خوبی دارند و می‌توانند در حوزه نرم‌افزاری درآمدهای خوبی داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 344556
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار