خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/30 - 16:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
پیرهادی در آیین رونمایی از کامیون کشنده آتامان:

اولویت شهرداری‌ها باید خرید ناوگان از داخل باشد/ نقشه راه مدونی برای صنعت خودرو در برنامه هفتم تدوین می‌شود

رئیس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه صبر و تحمل آحاد جامعه از صنعت خودروسازی کم شده، خواستار آن شد که سرعت اصلاحات در خودروسازان بیش از تحمل مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن پیرهادی امروز (دوشنبه 30 خرداد) در مراسم رونمایی از کامیون کشنده جدید شرکت ایران خودرو دیزل، اظهار داشت: صنعت خودرو برنامه مدون برای مردم و کل کشور ندارد که ناشی از سیاست‌های کوتاه‌مدت حاکم است.



این نماینده مجلس تاکید کرد: نقشه راه مدون صنعت خودرو در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود و از کار لحظه‌ای و کوتاه‌مدت در این صنعت پرهیز شود.



وی با تاکید بر اینکه همه باید تعصب تولیدات داخلی را داشته باشند و استفاده از کالاها و محصولات ایرانی را در اولویت قرار دهند،  تصریح‌کرد: صبر و تحمل مردم از صنعت خودروسازی کم شده است و نیاز است تا سرعت اصلاحات در خودروسازان بیش از تحمل مردم باشد؛ زیرا پیشرفت‌های روز خودروسازی جهان را نظاره‌گر هستند و از صنعتگران داخلی توقع دارند.



پیرهادی همچنین تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهرها و مدیریت‌های شهری باید به این سمت و سو بروند که از خودروسازان داخلی خرید کنند، نه اینکه به دنبال خرید از خارج و بدتر از آن خودروهای کارکرده و دست دوم باشند.











آیین رونمایی از کامیون کشنده آتامانبا حضور رییس و اعضای فراکسیون شوراها و مدیریت شهری


مدیرعامل ایرن خودرو: مخالف واردات نیستیم/ کار 40 ساله را نمی‌‎توان یک شبه انجام داد



مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو نیز در این مراسم یادآور شد: دی‌ماه پارسال شرکت بورس زیان انباشته ۱۳‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را برای سال ۱۴۰۱ برای گروه صنعتی ایران خودرو پیش بینی کرد که حاصل بی توجهی به کیفیت و تیراژ تولیدات بوده است.



خطیبی خاطرنشان‌کرد: امسال تیراژ تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو هدف‌گذاری شده که ۲۵ هزار دستگاه آن خودروهای تجاری و بقیه خودروی سواری خواهد بود.



وی از برنامه ریزی برای صادرات حداقل ۱۵ هزار دستگاه خودرو از این گروه در سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها به بازار روسیه و ونزوئلا صادر خواهند شد.



مدیرعامل ایران خودرو همچنین از مذاکره با تامین کنندگان به منظور کاهش قیمت تمام شده تولید خودرو خبر داد و گفت: پنج‌هزار دستگاه خودروی دنا پلاس اتوماتیک به ونزوئلا در سال جاری صادر خواهد شد و برای حضور در بازار روسیه، سرمایه گذاری مشترک با این کشور پیش‌بینی شده است.



وی با تاکید بر اینکه مخالف واردات خودرو نیستیم، تاکید  کرد: ما طرفدار رقابت هستیم و اگر واردات به درستی انجام شود، فشار از سر گروه صنعتی ایران خودرو در مقوله خودروهای سواری برداشته خواهد شد، ضمن اینکه در زمینه قیمت‌های دستوری خواستار مساعدت بیشتر هستیم. 



خطیبی بیان‌داشت: از ابتدای امسال تا صبح امروز ۱۴۰ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در این گروه صنعتی تولید شده که حاکی از رشد ۶۲ درصدی در هم‌سنجی با پارسال است. اکنون عبور مستقیم (از خط تولید به بخش فروش) محصولات ایران‌خودرو به ۱۰۰ درصد رسیده و تیراژ روزانه تولید بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است که به‌زودی به ۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه خواهد رسید./



پایان پیام

  • کد خبر : 344282
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار