خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/15 - 10:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
گودرزی در واکنش به اظهارنظر برخی فعالان اقتصادی:

اغلب دستفروشان از اقشارآسیب‌پذیر جامعه هستند/نباید هیچ مانعی در مسیر کسب و کار دستفروشان ایجاد شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن رد نظر برخی فعالان اقتصادی که دستفروشی را عاملی آسیب‌رسان به اقتصاد ملی برشمردند، گفت: دستفروشان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که ناچارند از این طریق امرار معاش کنند بنابراین نباید مانعی در مسیر کسب و کار آنها ایجاد کرد.

حسین گودرزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر برخی فعالان اقتصادی مبنی بر اینکه دستفروشی یکی از آسیب‌های جدی برای اقتصاد ملی است، گفت: دستفروشی به شکل‌های مختلفی در تمام کشورهای دنیا حتی کشورهای توسعه‌یافته وجود دارد و به هیچ وجه نمی‌تواند آسیبی برای اقتصاد ملی محسوب شود چرا که این موضوع به اثبات نیز رسیده است.



نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون در ایران نیز به دلیل اینکه هزینه اجاره مغازه‌ها افزایش یافته، ممکن است برخی قادر نباشند محصولاتشان را در واحدهای تجاری عرضه کرده و ناچار باشند در فضای عمومی به عرضه تولیداتشان بپردازند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته شاید این اظهارنظر به این دلیل بوده است که دستفروشان اغلب محصولاشان را با قیمت‌های خیلی پایین‌تر از مغازه‌ها به فروش می‌رسانند اما در این صورت نیز نمی‌توان از دستفروشی به عنوان عاملی برای ایجاد اختلال در اقتصاد ملی یاد کرد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اکثر افرادی که اقدام به دستفروشی می‌کنند از اقشار کم درآمد یا آسیب‌پذیر جامعه هستند که قادر به خرید یا اجاره مغازه نیستند و ناچار هستند از این طریق امرار معاش کنند بنابراین نباید مانعی در مسیر کسب و کار آنها که هر کدام سرپرست یک خانواده هستند، ایجاد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 358486
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار