خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/10 - 15:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
موحد:

اعتبارات حوزه آسیب‌های اجتماعی در لایحه بودجه 1402 مسئولانه تعیین نشده است/ضرورت بررسی تخصصی مجزای علل بروز این آسیب‌ها در هر منطقه

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه روند بروز آسیب‌های اجتماعی در حوزه انتخابیه‌اش رو به افزایش است گفت: متاسفانه دولت در لایحه بودجه 1402 به گونه‌ای که باید در این رابطه احساس مسئولیت می‌کرد اعتبارات لازم را پیش‌بینی نکرده است.

سید محمد موحد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی در حوزه انتخابیه‌اش به ویژه دیشموک، گفت: وجود آثار ناشی از آسیب‌های اجتماعی در حوزه انتخابیه‌ام به ویژه در بخش دیشموک یک واقعیتی است و متاسفانه این آسیب ها هنوز به درستی کنترل نشده است.



نماینده مردم کهکیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت و مجلس باید در این مورد یک چاره اساسی بیندیشند، ادامه داد: متاسفانه دولت در لایحه بودجه 1402 به گونه‌ای که باید در این رابطه احساس مسئولیت می‌کرد اعتبارات لازم را پیش‌بینی نکرده است.



وی تصریح کرد: هم‌اکنون مجلس باید این نقیصه را از طریق همراهی و همکاری با دولت در بودجه جبران کند چرا که در میدان اجرا این دولت است که باید با قدرت زمینه لازم برای رفع آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند و اعتبارات این بخش را به نحوی هزینه کند که بحران‌ها را کاهش داده تا زمینه حل آنها را در درازمدت فراهم کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هر کدام از آسیب‌های اجتماعی در جای خود دارای اهمیت است و لازم است به طور تخصصی انگیزه‌ها و علل بروز آنها بررسی شود ضمن اینکه ممکن است هر منطقه‌ای با یک نوع آسیب اجتماعی مواجه باشد.



نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نوع آسیب‌های اجتماعی متناسب با فرهنگ، استان و حتی شرایط اقلیمی در هر منطقه متفاوت است که لازم است به طور جداگانه بررسی شده و برای رفع آنها تدابیری اتخاذ شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 356448
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار