خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/08 - 12:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محسنی بندپی:

اعتبارات اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در بودجه 1402 باید در ردیف مستقلی دیده شود/ منابع قانون باید به صورت صد در صدی تخصیص یابد

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از حذف ردیف اعتباری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در لایحه بودجه 1402، گفت: اعتبارات اجرای این قانون باید در ردیف مستقلی دیده شود و منابع آن نیز صد در صد تخصیص یابد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد حذف ردیف اعتباری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، گفت:  شاید سازمان برنامه و بودجه قصدی برای ادغام اعتبارات این قانون نداشته باشد اما با این اقدام نگرانی هایی را برای جامعه معلولان ایجاد کرد و آرامش روانی آنها را تحت تاثیر قرار داده است.



وی افزود: بعد از چندین سال توانستیم قانونی ناقص را برای حمایت از افراد دارای معلولیت تصویب کنیم و برای این قانون اعتبارات جداگانه ای در نظر گرفته شد اما متاسفانه در لایحه بودجه 1402 اعتبارات این قانون به صورت کلی آمده است.



نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم ادامه داد: در نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان از رضا عوض پور رئیس دفتر بخش سلامت سازمان و برنامه و بودجه خواستم با تجدیدنظر در این موضوع آرامش روانی را به این قشر برگردانند.



محسنی بندپی یادآور شد: وقتی دولت اعلام می کند که 100 درصد منابع تخصیص پیدا کرده است انتظار می رود 100 درصد مصارف هم سر جای خود هزینه شود و اگر برای همه هزینه ها و مصارف پول ندارند حداقل باید برای گروه های آسیب پذیر بودجه را 100 درصد تخصیص دهند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در سال 1400، 17 هزار جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند و همچنین 269 هزار مجروح و 10 درصد از این تعداد یعنی 26 هزار نفر با معلولیت مواجه  و 10 درصد یعنی 2600 نیز دچار ضایعات نخاعی می شوند.



رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افراد دارای ضایعات نخاعی و معلولیت تا آخر عمر نیازمند خدمات بهزیستی هستند و به این آمار، سالمندان، زنان بی سرپرست و خانه دار، کودکان خیابانی و معتادان هم افزوده می شود بنابراین می طلبد دولت نه تنها در لایحه بودجه 1402، بلکه در تمامی زمینه ها و لوایح به گروه های آسیب پذیر توجه بیشتری داشته باشد؛ انتظار می رود دولت ردیف اعتباری اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت را به صورت مستقل ببیند و صد در صد منابع آن هم تخصیص یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 356194
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار