خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/15 - 09:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اسحاقی:

استیضاح وزیر بهداشت چاره کار نیست/ مشکلات ناشی از تحریم و عدم همکاری دستگاه‌های ذیربط است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در مورد بحث تامین تجهیزات و دارو، وزیر بهداشت را مخاطب قرار می دهیم در حالی که ناهماهنگی های دستگاه های مربوطه و تحریم ها باعث شده با مشکل مواجه شویم؛ متاسفانه وزارتخانه های امور خارجه و صمت همکاری لازم را با وزارت بهداشت ندارند به گونه ای که مواد اولیه دارویی 6 ماه در گمرک معطل مانده بود و از سویی سازمان برنامه و بودجه هم برای تامین اعتبارات و تخصیص بودجه همکاری لازم را با وزارت بهداشت ندارد.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مردم از ما اصلاحات در رویه ها، مدیریت ها و عملکردها را می خواهند و باید سوء مدیریت ها را برطرف کنیم، گفت: متاسفانه برخی با تبعیت از رویه های گذشته آسان ترین و راحت ترین کار را استیضاح وزرا می دانند و امروز شاهد کلید خوردن طرح استیضاح وزیر بهداشت در مجلس هستیم.



اسحاقی خطاب به نمایندگان، افزود: آیا پس از اینکه وزیر از خودش دفاع و دلایل متقن و مستندی را ارائه کرد و به این نتیجه رسیدیم که علت سوالات سوء مدیریت نبوده و ممکن است به دلیل نبود وعدم تخصیص اعتبارات باشد با استیضاح مشکلات حل خواهد شد؟



نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: آیا شخصی که پس از استیضاح جایگزین وزیر بهداشت می شود می تواند نسبت به حل مشکلات اقدام کند؟ بی شک اگر وزیر استیضاح و شخص دیگری جایگزین و مشکلات حل شود نشانه عدم همراهی دولت با وزیر و متضرر شدن مردم بوده است.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: اگر قرار است مجلس مردم را ذی نفع بداند باید به دنبال رفع ناهماهنگی ها توسط وزارت خانه ها و سازمان های ذیربطی باشد که باعث شده وزیر نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد.



سازمان برنامه و بودجه همکاری لازم را با وزارت بهداشت برای تامین اعتبارات و تخصیص بودجه ندارد



وی یادآور شد: در مورد بحث تامین تجهیزات و دارو، وزیر بهداشت را مخاطب قرار می دهیم در حالی که ناهماهنگی های دستگاه های مربوطه و تحریم ها باعث شده با مشکل مواجه شویم؛ متاسفانه وزارتخانه های امور خارجه و صمت همکاری لازم را با وزارت بهداشت ندارند به گونه ای که مواد اولیه دارویی 6 ماه در گمرک معطل مانده بود و از سویی سازمان برنامه و بودجه هم برای تامین اعتبارات و تخصیص بودجه همکاری لازم را با وزارت بهداشت ندارد بنابراین اگر مجلس به دنبال خدمت به مردم است به جای استیضاح با اتخاذ تدابیر نظارتی و ایجاد انسجام و اتحاد گره از کار مردم بگشاید./



پایان پیام

  • کد خبر : 353224
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار