خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/03 - 14:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نقدعلی خبر داد :

ادامه بررسی طرح تدوین نظام قانونگذاری کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ادامه بررسی طرح تدوین نظام قانونگذاری کشور و طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی در کمیته حقوق خصوصی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس خبر داد.

محمدتقی نقدعلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات نشست امروز کمیته حقوق خصوصی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز نشست کمیسیون مشترک نظام قانونگذاری برگزار شد و تا ماده 14 طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات مورد بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تدوین نظام قانونگذاری کشور جزء سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است و در ملاقات اخیر که ایشان با نمایندگان مجلس داشتند نیز بر آن تاکید فرمودند.



وی تصریح کرد: ما جلسات متعددی برای تدوین نظام قانونگذاری کشور و تصویب این طرح برگزار کردیم و امروز نیز تا ماده 14 و هرم قوانین و تربیت طبقه بندی قوانین کشور بررسی شد ضمن اینکه در جلسات گذشته نیز تعریف جامعی از چارچوب های قوانین مختلف در این حوزه از قانون اساسی و مصوبات مربوطه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و آئین نامه ارائه شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: در این نشست نیز پیرامون مصوبات شوراها و هرم نظام قانونگذاری جلو رفتیم و بررسی بخشی از آن به کمیته تخصصی ارجاع شد اما سعی می کنیم این طرح را که از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب است در این دوره از مجلس به سرانجام برسانیم.



وی افزود: طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی مصوب 1374 از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت، این طرح مدت ها است که در کمیسیون قضایی و حقوقی در حال بررسی است و امروز نیز با حضور نمایندگانی از مرکز وکلا، قوه قضائیه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت دادگستری، وزارت اقتصاد و امور دارایی، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام خمینی (ره) مورد بررسی قرار گرفت.



عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: در جلسات گذشته پیرامون استفاده دستگاه های اجرایی و شرکت های حقوق خصوصی، داشتن نماینده حقوقی را مصوب کردیم و امروز نیز شرایط یک نماینده حقوقی برای فعالیت در بخش خصوصی و چگونگی احراز صلاحیت های عمومی و تخصصی آن ها مورد بررسی قرار گرفت و ذیل تبصره های یک و دو این قانون مصوبه خوبی داشتیم و به جمع بندی رسیدیم و امیدواریم طی جلسات آینده گزارش آن را جهت بررسی ابتدا در صحن کمیسیون قضایی و حقوقی سپس صحن علنی مجلس ارائه دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 355897
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار