عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در تشریح نشست اعضای کمیسیون آموزش با رؤسای آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: در این نشست مباحث کلان در خصوص نحوه اداره آموزش و پرورش و ضرورت جبران کمبود نیرو در استان تاکید شد.

تشریح ابعاد قانون رتبه بندی از جانب اعضای کمیسیون آموزش برای اعتلای جایگاه فرهنگیان در کشور/کردستان حداقل نیاز به هزار نفر نیروی خدماتی در مدارس دارد

شیوا قاسمی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح برنامه عصر روز گذشته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جریان سفر به استان کردستان، عنوان کرد: در ادامه برنامه های کمیسیون آموزش عصر روز گذشته اعضای کمیسیون با رؤسای آموزش و پرورش استان نشست مشترک تشکیل داده و در این نشست مسائلی از جمله نحوه اداره آموزش و پرورش، سیاست های کلان این وزارتخانه بزرگ با بیش از یک میلیون معلم و 13 میلیون دانش آموز مطرح و همچنین مباحثی در خصوص نحوه برگزاری کنکور، بومی گزینی و کمبود نیرو در استان بیان شد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس با بیان اینکه استان کردستان در حال حاضر فقط در حوزه نیروی خدماتی با هزار نفر کمبود نیرو مواجه است، افزود: در این نشست در خصوص ضرورت توجه به نوسازی مدارس، بازسازی و  ایمن سازی آن نکاتی از جانب مدیران آموزش و پرورش استان مطرح و در ادامه اعضای کمیسیون نیز به بیان برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در جهت رفع نیازها از جمله اختصاص اعتباری مناسب در بودجه برای موضوع نوسازی و ایمن سازی مدارس اشاره کردند.

وی اضافه کرد: در این نشست اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب قانون رتبه بندی معلمان پس از سالیان سال، ابعاد این قانون را برای مدیران آموزش و پرورش استان و معلمان تشریح کردند، همچنین اقداماتی که طی دو سال گذشته در کمیسیون آموزش در حوزه آموزش و پرورش برای اعتلای جایگاه معلمان و حوزه آموزش صورت گرفته تشریح شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش ادامه داد: همچنین برخی از اقدامات از جمله تقویت سازمان ملی تعلیم و تربیت و تشریح قانون جهش تولید دانش بنیان برای مدیران آموزش و پرورش استان کردستان انجام گرفت./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار