رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش گفت: وجود مدارس سه شیفته در دوره ابتدایی، کیفیت آموزشی در این دوره مهم تحصیلی را بشدت کاهش می دهد.

مدارس سه شیفته در دوره ابتدایی، کیفیت آموزشی را بشدت کاهش می دهد

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به برخی گزارشات درخصوص سه شیفته برگزار شدن کلاس های دوره ابتدایی در برخی مناطق گفت: اگر موضوع سه شیفته شدن مدارس دوره ابتدایی وجود داشته باشد، به دلیل کمبود فضای آموزشی به نسبت تعداد دانش آموزان است و در برخی موارد به دلیل فشردگی برنامه های آموزشی در آموزش و پرورش است که نیازبه استفاده از شیفتهای بعدی برای دانش آموزان است که بایداصلاح شود.

کمبود فضای آموزشی عاملی مهم در سه شیفته شدن مدارس دوره ابتدایی

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در بسیاری مناطق کشور علی الخصوص مناطق کم برخوردار و محروم فضای آموزشی مناسب و به اندازه نیاز وجود ندارد و به همین دلیل و بالا بودن تعداد دانش آموزان در دوره ابتدایی، آموزش و پرورش مجبور به شیفت بندی کردن مدارس است که این امکان وجود دارد که در برخی مناطق به سه شیفت هم برسد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس دهم ادامه داد: آموزش و پرورش باید به این نکته وافق باشد که شیفت بندی در مدارس ابتدایی، راندمان آموزشی را کاهش داده و با توجه به بنیادی بودن و ضرورت آموزش در دوره ابتدایی، باید برای اصلاح این مورد اقدامی عملی انجام دهد و برای فضاهای ناکافی آموزشی در برخی مناطق به سرعت فکری کند.

کمبود اعتبارات،دست آموزش و پرورش را برای تامین فضای آموزشی مناسب خالی گذاشته است

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکل فضای آموزشی در بسیاری از مناطق علی الخصوص کم برخوردار و محروم تبدیل به معضل شده ، بیان کرد: آموزش و پرورش علی رغم اقدامات شایسته ای که برای بهبودی شرایط انجام داده ولی مشکل نبود اعتبارات کافی برای این امر، دست آموزش و پرورش را خالی گذاشته است.

اجازه به دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای احداث مدارس و ایمن سازی مدارس ناامن

اجازه به دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت تامین فضاهای آموزشی

بیرانوندی اظهار کرد: : نمایندگان مجلس برای تسهیل امر تأمین فضای آموزشی در مناطق کم برخوردار و محروم شرایطی را در نظر گرفته که آن اجازه به دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای احداث مدارس و ایمن سازی مدارس ناامن است که این کار می تواند مشکل نبود اعتبارات در آموزش وپرورش رادر حد بسیار مطلوبی حل کند.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  خاطرنشان کرد: دوره ابتدایی مرحله های بسیار مهم در رشد وتربیت دانش آموزان است؛ بنابراین و آموزش وپرورش تمام اهتمام و ظرفیت خود را برای دوره ابتدایی بکار گیرند تا دانش آموزانی که در این دوره تحصیل می کنند با مشکلی مواجه نشوند تا لطمه به کیفیت آموزشی آنها وارد نشود./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار