فرج الله رجبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی، گفت: مجلس در حین تصویب بودجه 97 با اختصاص منابعی برای حمایت از صنایع حمل و نقل عمومی و ریلی از صندوق توسعه ملی موافقت کرده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای استفاده از مزیت فاینانس برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و ریلی باید دولت به تامین 15 درصد منابع اقدام می کرد، افزود: با مصوب شدن تکلیف برای صندوق توسعه ملی جهت حمایت مالی از صنایع حمل و نقلی و ریلی معضل کمبود منابع در این حوزه مرتفع خواهد شد.
ناتوانی در تامین سهم 15 درصدی دولت در استفاده از فاینانس عامل عقب ماندگی در توسعه صنایع حمل و نقلی
رجبی با بیان اینکه یکی از دلایل عقب ماندگی در توسعه صنایع حمل و نقلی در کشور ناتوانی در تامین سهم 15 درصدی دولت در استفاده از منابع فاینانس در این حوزه بوده است، تصریح کرد: با تدبیر دولت و مجلس این منابع از صندوق توسعه ملی تامین شده و بهبود وضعیت حمل و نقلی و توسعه شبکه ریلی در کشور تسریع می شود.
![]() |
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تامین منابع مورد نیاز می تواند به مثابه موتور محرکی بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و همچنین ریلی را موجب شود، گفت: متاسفانه ضعف در صنعت حمل و نقل کشور را از تامین منابع مالی کلان ناشی از جابه جایی بار و کالا محروم کرده است.
استفاده از صنعت حمل و نقل عامل بهبود وضعیت اقتصادی بسیاری از کشورهای پیشرفته
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته با استفاده از صنعت حمل و نقلی به درآمدهای کلان دست یافته اند، افزود: در شرایط فعلی توجه به بهبود وضعیت این صنعت می تواند مشکلات احتمالی ناشی از شرایط اقتصادی را کاهش دهد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس به همان اندازه که در تصویب اختصاص منابعی از صندوق توسعه ملی برای توسعه صنعت حمل و نقلی در کشور حامی دولت بوده در سایر شقوق صنعت نیز حمایت های لازم را ایجاد خواهد کرد./
پایان پیام