روح الله بابایی صالح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با آخرین وضعیت طرح سختی کار رانندگان بار و مسافر درون شهری و برون شهری، گفت: این طرح در کمیسیون مطرح و کلیات آن تصویب شد البته در صحن علنی مطرح نشده است؛ کمیسیون اجتماعی با سخت و زیان آور بودن شغل رانندگان موافق بوده و دنبال تحقق این موضوع است زیرا آسیب های زیادی این قشر را تهدید می کند.
نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رانندگی وسایل حمل و نقل عمومی شغلی سخت و طاقت فرسا است، تصریح کرد: متاسفانه خودروها استاندارد نبوده و علاوه بر این ادوات و تجهیزات مناسبی در خودروها وجود نداشته از این رو رانندگان حمل ونقل برون شهری با 30 سال سابقه کار در جاده ها با آسیب هایی مانند آرتروز گردن، دیسک کمر و انواع افسردگی مواجه هستند.
وی ادامه داد: به صورت جدی نیاز است شغل رانندگان بار و مسافر درون شهری و برون شهری جزو مشاغل سخت قرار گیرد تا رانندگان نقلیه عمومی جادهای از مزایای این وضعیت به ویژه بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه و دریافت حقوق مزایای ۳۰ سال خدمت بهرهمند شوند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: برای تحقق این مهم نیاز است دولت لایحه ای را به مجلس ارائه کند زیرا اگر دولت نسبت به این کار اقدام کند منابع مالی آن پیش بینی و از سویی مشمول اصل 85 قانون اساسی نیز نمی شود و مجلس نیز با فراغ بال این طرح را برای حمایت از رانندگان زحتمکش بررسی و تصویب می کند.
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس، وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ساختار معینی برای نحوه محاسبه دستمزدهای رانندگان اتوبوس های مسافربری تعیین کنند، تصریح کرد: این موضوع باید در قالب طرح از سوی وزارت خانه های مذکور به مجلس ارائه و کمیسیون عمران مجلس آن را بررسی و تصویب کند./
پایان پیام