نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، با انتقاد از سهم ناچیز ایران از نشان حلال، گفت: سهم ایران از برند حلال نصیب کشورهای غیرمسلمان شده است.

مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از سهم ناچیز ایران از نشان حلال،گفت: کشور ما با داشتن بیش از 80 میلیون مسلمان باید در تولید غذای حلال و صادرات آن پیشگام باشد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سالانه منابع کلانی عاید کشورهای مختلف از فروش محصولات حلال می شود، افزود: در حال حاضر بازار اصلی محصولات "حلال" را کشورهای اسلامی تشکیل می‌دهند که علاوه بر پراکندگی مسلمانان در ۵۷ کشور مسلمان،در کشورهای هند، چین، آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و کانادا هم مسلمانان زیادی حضور دارند که مشتری این نشان هستند.

دولت باید با برنامه ای منسجم تولیدات ملی را در مسیر صادرات هدایت کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت باید با درنظرداشتن برنامه ای منسجم تولیدات ملی را در مسیر صادرات هدایت کند، تصریح کرد: کسب بیشترین سهم از نشان "حلال" یکی از راهکارهای به صرفه بودن تولیدات اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه باید وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در مسیر کسب سهم بیشتر از نشان"حلال" گام بردارند، افزود:درنظرگرفتن برخی مشوق ها و معافیت ها در افزایش سهم ایران در نشان "حلال" تاثیر بسزایی دارد.

کیان پور با بیان اینکه بازار ایران با پتانسیل بسیار بالایی که در عرضه مواد غذایی" حلال" دارد،می‌تواند به عنوان یک نشان مشخص در عرصه‌های جهانی حاضر شود، ادامه داد: با توجه به اینکه جنگ چندین سال آتی بر سر آب و غذا است،ایران باید از همین حالا برنامه دقیقی برای تولید بیشتر با هدف کسب بازارهای جهانی داشته باشد.

اتخاذ سیاست های راهبردی راهکاری برای افزایش سهم ایران از نشان حلال

وی افزود: اتخاذ سیاست های راهبردی یکی از اقداماتی است که می تواند سهم ایران از نشان "حلال" را بیشتر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، گفت: افزایش سهم ایران از نشان "حلال "یکی از اقداماتی است که می تواند اقتصادی درون زا و شکوفا را رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ غذای "حلال" یکی از برندهای معتبر در عرصه جهانی است که امروزه جایگاه ویژه‌ای را میان کشورهای اسلامی و غیراسلامی پیدا کرده است،  بطوری که جمعیت یک میلیارد نفری مسلمانان از جمله مصرف کنندگان ثابت محصولات با برند "حلال "هستند، ضمن آنکه برخی غیرمسلمانان هم در سال‌های اخیر تمایل زیادی به استفاده از این محصولات نشان داده‌اند./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار