خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/09 - 11:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طغیانی:

ضرورت تقویت بازار ثانویه بورس /دولت آینده باید چشم انداز مثبتی از اقتصاد ارائه دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر ما به دنبال بازار اولیه خوبی برای تامین مالی هستیم،چشم انداز بازار ثانویه بورسی، باید چشم انداز خوبی باشد.

بورس

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در آسیب شناسی خود از مشکلات بازار سرمایه و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات این بازار گفت: دو مسئله مهم بازار سرمایه را تحت شعاع خود قرار داده است.

نماینده مردم «اصفهان» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویه‌ها در بازار ثانویه، تاکید کرد: به طبع اگر ما به دنبال بازار اولیه خوبی هستیم تا بتوانیم تامین مالی خوبی داشته باشیم،چشم انداز بازار ثانویه باید چشم انداز خوبی باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو مسئله معطوف به بازار ثانویه تاکید کرد:  قطعا تصمیماتی که در مجلس و دولت و به طور کل حاکمیت درباره این بازار گرفته می‌شود حتماً می‌تواند  روی سودآوری شرکت ها موثر باشد، از سوی دیگر اگر سرمایه‌گذاران بی‌ثباتی در این سیاستگذاری‌ها را مشاهده کنند قطعاً روی خوشی به بورس نشان نخواهند داد.

طغیانی افزود دومین مسئله مربوط به انتظارات از اقتصاد کشور است؛ این انتظارات باعث می‌شود تا سرمایه‌ها به داخل کشور سوق داده شده و  این سرمایه‌ها بماند و از کشور خارج نشود و نهایتاً بورس رونق خود را حفظ کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آینده باید چشم انداز مثبتی از اقتصاد ارائه دهد،بیان کرد سیاست گذاری و اظهاراتی که دولت آینده در رابطه با مسائل اقتصادی مطرح می‌کند و هر چشم اندازی که نشان می‌دهد، قطعا باعث دلگرمی عوامل اقتصادی شده  و به خودی به خود این امر می‌تواند بر بازار سرمایه اثرگذار باشد. حتماً باید چشم انداز مثبتی به بازار سرمایه از سوی دولت آینده شکل بگیرد تا این بازار دچار تغییر و تحولات موثر شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380026
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار