خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 11:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
وزیر صمت در گفت‌وگو با خانه ملت:

آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده بی‌نقص نیست اما قابلیت اجرا دارد/واردات خودور شتاب خوبی گرفته است

وزیر صمت با بیان اینکه آئین‌نامه تنظیم شده برای واردات خودروهای کارکرده بی‌نقص نیست اما قابلیت اجرا دارد، گفت: واردات خودروهای نو، ظرف 4 ماه سال جاری به حدود 10 تا 11 هزار دستگاه رسیده است.

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اجرایی بودن آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: دولت در شرایط فعلی تلاش می‌کند که همه موانع را از این مسیر بردارد، خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و این ناشی از ناترازی عرضه و تقاضا است که ما تلاش می‌کنیم که عرضه و تقاضا را متناسب شود و اولین کار در این مسیر را با واردات خودروهای نو اجرایی کردیم.

وزیر صمت ادامه داد: واردات خودرو روند خوبی داشته و از ابتدای سال شتاب مناسبی پیدا کرده که قابل قبول است در واقع واردات خودرو نسبت به چند سالی که خودرو وارد نمی‌شد، شتاب خوبی گرفته و امسال ظرف 4 ماه واردات به حدود 10 تا 11 هزار دستگاه رسیده است و تا پایان سال به نظرم واردات خودروهای نو رکورد خود در تاریخ کشور را می‌زند.

وی درباره واردات خودروهای کارکرده ،تصریح کرد:  واردات خودروهای کارکرده اقدام دیگری است که مجلس شورای اسلامی آن را به قانون تبدیل کرد و آئین‌نامه این قانون تدوین شد در جریان بررسی این آئین نامه به دلیل نگرانی‌های مختلف چکش‌کاری‌های بسیاری از سوی دستگاه‌های متعدد با هدف کمتر شدن آسیب صورت گرفت تا این گونه نباشد که می‌خواهیم ابرو را درست کنیم اما چشم را کور کنیم.

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه هرچند نمی‌گویم که آئین‌نامه تنظیم شده برای واردات خودروهای کارکرده بی‌نقص است اما آئین‌نامه‌ای است که قابل اجرا است، افزود: ما به دنبال اجرای این آئین نامه در سال جاری و به سرعت هستیم و دستورالعمل آن در حال تنظیم است، نظام مسائل آن را به کمیسیون صنایع و معادن عرضه کردیم و از تمام دانشگاهیان و متخصصان در خواست می‌کنم که هر نظری دارند به صورت مکتوب ارائه کنند تا ما در تنظیم این دستورالعمل رعایت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات خودروهای برقی گفت: ما در این حوزه محدودیتی نداریم و همه افراد می‌توانند خودروی برقی را ثبت و خریداری کنند تلاش می‌کنیم از خودروهای ارزان قیمت تا لوکس برقی وارد شود تا نیاز مردم تامین شود تاکنون نیز تعداد قابل توجهی تاکنون وارد شده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380941
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار