خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/24 - 09:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
علیپور اقدم:

ترکیه در زمان طلایی کشت؛ آب زنگمار را به روی کشاورزان ماکو می‌بندد/چرا مسئولان مربوطه برای اخذ حقابه کشاورزان این منطقه ورود نمی‌کنند؟

نماینده مردم ماکو در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه ترکیه در دو ماهه ابتدای فصل بهار مانع از ورود آب رودخانه زنگمار به سمت ایران می‌شود، از عدم ورود مسئولان کشورمان برای اخذ حقابه روستاییان و کشاورزان حوزه انتخابیه خود انتقاد کرد.

عمر علیپور اقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به عدم توجه مسئولان مربوطه به اخذ حقابه کشاورزان حوزه انتخابیه خود از ترکیه، گفت: ما در این منطقه برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان با مشکلات جدی مواجه هستیم چرا که ترکیه در دو ماهه ابتدای فصل بهار مانع از ورود آب رودخانه زنگمار به سمت ایران می‌شود تاجاییکه کشاورزان در این مدت حتی یک قطره آب از این رودخانه برای کشاورزی ندارند.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ترکیه در مردادماه در مقاطعی از زمان آب این رودخانه را برای استفاده ایران باز می‌کند اما این مدت برای تامین آب کشاورزی کافی نیست و متاسفانه مسئولان مربوطه در کشور نیز برای اخذ حقابه روستاییان و کشاورزان این منطقه نیز دخالت نمی کنند.

وی یادآور شد: قطعی مکرر برق چاه موتورهای کشاورزی نیز در کنار کمبود شدید آب باعث شده است که کشاورزان این منطقه به شدت متضرر شوند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: انتظار داریم وزرای جهادکشاورزی، نیرو و امور خارجه به این موضوع ورود پیدا کرده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از تکرار این قبیل مشکلات در آینده جلوگیری شود./

پایان پیام 

  • کد خبر : 383217
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار