خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/23 - 08:57
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

گزارش نماینده شیروان از فعالیت‌های مجلس در هفته دوم تیرماه

**در هفته دوم تیرماه در تاریخ‌های 13، 15 و 16 تیرماه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در آن برنامه‌های مختلفی پیگیری شد. رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی از این وقایع و مصوبات گزارش می‌دهد.

"محمدرضا حسین‌نژاد" نماینده مردم شیروان و سخنگوی کمیسیون عمران در گفتگو با روزنامه خراسان شمالی با اشاره به این مصوبه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی طرح اصلاح احداث تونل مشترک شهری مصوب سال 1372 را در دستور کار داشتند که پس از اظهارات موافقان و مخالفان در خصوص کلیات این طرح، با 141 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از 201 نماینده حاضر با کلیات آن موافقت کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی همچنین دراین‌باره افزود: بر اساس این مصوبه و در صورت تصویب نهایی، دولت مکلف می‌شود جهت آماده‌سازی اراضی و احداث شهرهای جدید توسط وزارت مسکن و شهرسازی از محل منابع در اختیار نسبت به احداث تونل مشترک مورد نیاز سازمان‌ها و شرکت‌های متولی خدمات شهری مانند آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن و سایر خدمات با رعایت اصول فنی و مسائل ایمنی مربوط به هر دستگاه اقدام نموده و هزینه احداث به اضافه 10 درصد سود از بودجه سال آینده دستگاه‌های بهره‌بردار کسر و یا از بهره‌برداران بخش غیردولتی دریافت نماید.

عضو کمیسیون عمران همچنین درباره این مصوبه توضیح داد: بر اساس ماده دیگری از این طرح تعمیر و نگهداری تونل‌های شهری بر عهده شهرداری و هزینه آن بر اساس دستورالعملی که توسط وزارت کشور تهیه خواهد شد با تهیه هیأت وزیران سالانه از دستگاه‌های بهره‌بردار وصول خواهد شد.

طرح مذکور دارای 6 ماده اصلاحی است که بررسی آن به زمان دیگری موکول شد.

اعتراض به ستاد حوادث غیرمترقبه در کمیسیون عمران

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با اشاره به جلسه هفته گذشته کمیسیون عمران گفت: در این جلسه بنده و دیگر همکاران اهل خراسان به موضوع تگرگ و سیلاب اشاره کردیم و نسبت به بی‌توجهی ستاد حوادث ‌غیرمترقبه کشور و خراسان شمالی معترض شدیم.

حسین‌نژاد در تشریح این اعتراض خود گفت: شدیداً به نحوه برخورد و اقدامات ستاد حوادث غیرمترقبه استان در قبال بارش تگرگ و وقوع سیلاب در شیروان معترض شده و خواستار پیگیری خسارات آسیب‌دیدگان شدیم.

نماینده مردم شیروان همچنین گفت: خسارت قابل توجهی به ساکنان شیروان، کوره‌داران و کشاورزان وارد شده است که از کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستم موضوع را برای بررسی در دستور کار قرار داده و از ستاد حوادث غیرمترقبه توضیح بخواهند.

جلسه مشترک با امام جمعه شیروان، فرماندار و اعضای شورای شهر

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین از جلسه مشترکی با حضور فرماندار شیروان، امام جمعه این شهرستان و شهردار و اعضای شورای شهر خبر داد.

او در توضیح علت برگزاری این جلسه گفت: در این جلسه به جمع‌بندی پروژه‌های مصوب سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به استان خراسان شمالی و شهر شیروان پرداخته شد و برای سفر آتی نیز برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت.

حسین‌نژاد همچنین تصریح کرد: بررسی وضعیت آب شرب شیروان، بررسی موضوع فاضلاب شیروان، پروژه‌های شهری انجام گرفته، تأمین اعتبار بلوار شهید بهشتی، توسعه شیرکوه و بررسی موانع زیباسازی شهر و ورودی آن از دیگر مسائل مطرح در این جلسه بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در ادامه به سایر محورهای جلسه اشاره کرد و گفت: بررسی وضعیت زمین نیروگاه قدیم، موارد امنیتی سطح شهر، بررسی وضعیت بیمارستان شهر شیروان، بررسی وضعیت تملک دارای شهر شیروان، بررسی نرخ بیکاری شیروان و راهکارهای برون‌رفت از این معضل در کوتاه‌مدت و بلندمدت نیز از سایر بحث‌های انجام شده بود.

تقدیر و تشکر از مدیر کل صنایع خراسان شمالی

حسین‌نژاد همچنین از تقدیر و تشکر انجام گرفته از مدیرکل صنایع و معادن خراسان شمالی خبر داد و گفت: در هفته صنایع نیز از زحمات مهندس فخر موحدی و مدیریت شهرک‌های صنعتی شیروان و مدیریت استاندار شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد و از آنان درباره چاره‌جویی برای رفع معضل بیکاری و بازگرداندن رونق مجدد به صنایع شیروان کمک خواسته شد.

  • کد خبر : 21775
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار