خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/21 - 11:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون انرژی:

گرمای کم سابقه هوا وزارت نیرو را غافلگیر کرد

**پیش بینی وزارت نیرو این بود که تولید نیروگاههای برق آبی و نیروگاههای سیکل ترکیبی نسبت به دو سال قبل افزایش داشته و لذا حداکثر مصرف بیشتر از تولید نخواهد بود.

"غلامعلی میگلی نژاد" نماینده بوشهر در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به عدم پیش بینی  وزارت نیرو از  میزان گرما گفت: زمستان گذشته شاهد بارندگی خوبی بودیم به همین دلیل وزارت نیرو  انتظار نداشت میزان گرما در این حد باشد و مشکل آفرین شود. در حقیقت باید گفت، وزارت نیرو غافلگیر شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: الان زنگ خطر این است که مصرف بی رویه برق باعث شده که مشکل تامین برق پیش بیاید. البته در بحث برق متاسفانه  بحث صادارات هم داریم. در حال حاضر به چند کشور همسایه از جمله عراق صادرات داریم و بخشی از نیازهای آنان را تامین می کنیم. حداقل تا یک هفته قبل میزان صادرات بیش از واردات بوده است.

وی درباره امکان عدم صادرت برق در شرایط فعلی یاد آور شد: شاید درست نباشد با توجه به تعهدی که به کشورهایی که خریدار هستند داده ایم الان برق صادراتی را قطع کنیم و بهتر است با صرفه جویی وضعیت فعلی را مدیریت کنیم.

 نماینده مردم بوشهر درباره وضعیت زندگی در این استان گفت: واقعا زندگی کردن در این شرایط برای مردم مناطق جنوبی بخصوص اهالی بوشهر بسیار مشکل است، به لحاظ اینکه این مناطق در کنار دریا قرار دارند و رطوبت هوا به نهایت خود می رسد از سوی دیگر هم گرما به 40 تا 50 درجه می رسد و از آنجا که زندگی مردم با کولر گازی گره خورده است، چنانچه برای نیم ساعت قطعی برق داشته باشیم  زندگی روزانه مردم با مشکل جدی مواجه می شود.

میگلی نژاد در انتها تاکید کرد: امیدورام نیروگاههای وزارت نیرو بخصوص نیروگاه اتمی بوشهر که می تواند نیزدیک به هزار مگا وات برق تولید کند طی یکی دو ماه آینده وارد مدار شوند و مشکل تامین برق حل شود.

  • کد خبر : 21574
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار