خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/27 - 15:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نامه رضا رحیمی‌نسب به معاون رئیس‌جمهور:

گرد و غبار را دریابید

**نماینده مردم خرم‌آباد در نامه‌ای سرگشاده به معاون رئیس‌جمهور در سازمان حفاظت‌ محیط‌زیست خواستار بررسی و جلوگیری از پدیده نامطلوب گرد و غبار شد.

در نامه "رضا رحیمی‌نسب" که علاوه بر محمدی‌زاده ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست، به رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ارائه شده، آمده است: به دنبال ورود مکرر توده‌ای موسوم به ریزگرد به آسمان استان‌های غربی کشور به ویژه لرستان و ایجاد نگرانی‌های شدید برای مردم این منطقه، خسارات جبران‌ناپذیر اقتصادی لطمات زیادی بر مردم وارد کرده است.

به گزارش هفته نامه بامداد لرستان همچنین در این نامه با اشاره به درج چنین مسائلی در مطبوعات و رسانه‌ها، تأکید شده است: تأثیرات مخرب و آثار سوء زیست‌محیطی و اکولوژیکی ریزگردها بر کارشناسان و حتی عموم مردم پوشیده نیست و متأسفانه تاکنون اقدام عملی و اساسی که نتایج آن برای مردم محسوس و ملموس باشد مشاهده نمی‌شود.

وی با انتقاد از اینکه واکنش مسئولان در زمانی نسبت به گردوغبار شدید می‌شود که آسمان پایتخت نیز پوشیده از آن می‌شود، آورده است: برداشت من این است که سازمان محیط‌زیست هیچ راهبرد و برنامه خاصی برای این معضل اساسی ندارد و به جز چند خبر و مصاحبه آن هم در سطح معاونین اقدامی انجام نداده است.

رحیمی‌نسب خطاب به ریاست محیط‌زیست با اشاره به آثار سوء پدیده گردوغبار و تأثیرات آن بر پوشش گیاهی و جنگل‌ها تأکید کرده که آیا وقت آن نرسیده که با سازوکارهای حقوقی و بین‌المللی از پیامدهای مضر و جانکاه جلوگیری شود؟

وی همچنین به لغو پروازهای فرودگاه‌ها و تأثیرات نامطلوب آن بر بحث جهانگردی و جذب جهانگرد و آثار مخرب بر محیط‌زیست گیاهی و جانوری و انسانی اشاره کرده و از سازمان محیط‌زیست، وزارت خارجه و مجلس شورای اسلامی خواسته است که پاسخی مناسب و درخور توجه به افکار عمومی ارائه دهند.

رحیمی‌نسب تأکید کرده در صورت قصور، برخود این وظیفه را می‌داند که از رئیس‌جمهور و سایر مسئولین مربوطه سؤال نماید.

  • کد خبر : 22342
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار