خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/29 - 18:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون اقتصاد خبر داد:

کواکبیان از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشد

**سخنگوی کمیسیون اقتصادی از رفع ایرادات شورای نگهبان در مورد یک منطقه آزاد تجاری و بیست و سه منطقه ویژه اقتصادی و پاسخ وزیر اقتصاد به سوال کواکبیان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

"سیدعلی موسوی جرف" سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اقدام کمیسیون اقتصادی مجلس برای رفع ایرادات وارده شورای نگهبان در مورد تصویب یک منطقه آزاد تجاری و 23 منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: در نشست امروز لایحه ای که از شورای نگهبان در مورد این موضوع ارجاع شده بود با حضور نماینده شورای نگهبان بررسی شد و با پیشنهاداتی از طرف اعضا با رفع ایرادات وارده، به تصویب رسید.

وی همچنین افزود: ایراد شورای نگهبان به این لایحه در مورد محدوده مناطق و تعیین حدود فعالیت آن مناطق بود که با ارائه نقشه جغرافیایی و تعیین حدود فعالیت از سوی نماینده دولت سعی شد تا ایرادات شورای نگهبان برطرف شود.

موسوی همچنین از مطرح شدن لایحه ایجاد سه منطقه ویژه جدید در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت: لایحه تشکیل سه منطقه ویژه جدید از سوی دولت در جلسه امروز کمیسیون بررسی شد و به تصویب رسید. در جلسه امروز کمیسیون همچنین پیشنهاد افزایش محدوده منطقه آزاد تجاری- اقتصادی کیش که شامل جزیره هندورابی و دو جزیره دیگر است بعد از بحث در کمیسیون به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی همچنین افزود: در نشست امروز سوال تعدادی از نمایندگان به نمایندگی از آقای کواکبیان از وزیر اقتصاد مبنی بر زمان توزیع سود سهام عدالت مطرح شد که  حسینی در پاسخ به سوال نمایندگان با دلایل قانونی و بیان اینکه روند توزیع سود سهام عدالت از سال 85 به بعد روال یکسانی داشته است گفت: هیچ شائبه ای در مورد سود سهام عدالت وجود ندارد؛ اما کواکبیان از این توضیحات قانع نشد و خواستار ارائه آن در صحن علنی مجلس شد.

یادآور می شود که محور این سوال در خصوص میزان تاثیر سهام عدالت در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته است.

کواکبیان در این خصوص گفت: در اواخر خرداد سال گذشته شاهد توزیع سهام عدالت بودیم و در واقع چند روز مانده به انتخابات و رای گیری این سهام توزیع شد.

وی از وزیر اقتصاد خواسته بود توضیح دهد که چرا این سهام چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری توزیع شد و چه تاثیری در روند انتخابات داشته است.

  • کد خبر : 22692
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار